Nindev AB

Nindev tecknar ramavtal med Eslövs kommun

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 13:10 CET

App- och webbyrån Nindev är som starkast i offentlig sektor och igår tecknades ramavtal med Eslövs kommun om utveckling av appar för kommunens räkning. Först ut är en kommunal app för medborgare, men även andra produktioner finns med i diskussionerna. Nindev vann upphandlingen där 18 andra leverantörer också deltog. "Vi är naturligtvis oerhört glada för förtroendet, och särskilt stolta över att fler offentliga leverantörer väljer Nindev", säger Björn Flintberg, VD på Nindev.

Nindev har sedan starten i december 2010 profilerat sig mycket mot offentlig sektor och har gedigen erfarenhet av de särskilda förutsättningar som finns i förvaltningsverksamhet och politiskt styrda organisationer. Dessa erfarenheter visade sig vara nyttiga i upphandlingen av appar till Eslövs kommun. "Men framförallt är jag glad att fler och fler kommuner börjar få upp ögonen för de möjligheter till medborgardemokratisering och effektivisering i de kommunala tjänsterna som mobilen innebär, och hoppas att fler kommuner får upp ögonen för oss" säger Björn Flintberg avslutningsvis om ramavtalet med Eslövs kommun.

Eslövs kommuns första app förväntas lanseras senare i vår.

Nindev utvecklar kommunikationslösningar och applikationer för webb via Drupal och för mobila appar för såväl iOS som Android. Genom smart design, förståelse för olika målgrupper och ett fokus på praktiskt användbara lösningar kan Nindev skapa värden för kunder och samarbetspartners. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på www.nindev.se