Germanwings

Nio av tio rekommenderar Germanwings

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2007 08:00 CEST

Det tyska lågprisflygbolaget Germanwings har sedan starten varit känt för sin höga kvalitet och service, något som understryks i en nyligen genomförd undersökning bland bolagets resenärer. Hela 94 procent av de flera tusen respondenterna svarade att de är mycket nöjda med Germanwings produkter och service och att de rekommenderar eller kommer att rekommendera vänner och bekanta att flyga med bolaget. Nio av tio svarande är mycket nöjda med bokningssystemet som finns på www.Germanwings.com , som de finner lätt och snabbt att använda. Nästan nio av tio resenärer ger högt betyg åt inchecknings- och ombordstigningsproceduren där Germanwings t.ex. skiljer sig från många andra lågprisflygbolag genom sitt ombordstigningssystem, som låter passagerarna gå ombord på flyget i den ordning som de checkat in.
Germanwings följer hela tiden upp kundnöjdheten genom ett ”Välkommen åter-nyhetsbrev” som dagligen distribueras till ca 5000 utvalda resenärer. Genom nyhetsbrevet ombeds kunderna ge sina synpunkter på bolagets tjänster, service och procedurer.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 60 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellerna Airbus A319 och A320. Under 2006 flög 7,1 miljoner passagerare med Germanwings. Priserna börjar på 19 Euro inklusive skatter och avgifter.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret. Sommartidtabellen gäller mellan 25/3 och 27/10 2007.

Boka på www.germanwings.com eller tel. +44 (0) 870 252 12 50.