Beriksson

Njut av det svarta guldet till ost, vin och pannkakor

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2013 12:42 CET

Nu finns det både italiensk och svensk marmelad med lakrits på den nordiska marknaden. Dessa passar till många olika typer av rätter tack vare lakritsens goda och komplexa smak. Vår favoritkombination är att avnjuta lakritsmarmeladerna till en god bit getost och ett glas rödvin, eller varför inte använda dem istället för lingonsylt till den möra fredagssteken eller piffa till ditt gamla pannkaksrecept. Lakritsen som kommer från Kalabrien är relativt mild men ger en intressant och balanserad smak. Dessa lakritsmarmelader produceras av Stockut´s och erbjuds med smaker såsom aronialakrits och hallonlakrits. Dessutom framställer företaget 1886 i Kalabrien marmelader med smaker som clementinlakrits och äpplelakrits. Besök gärna vår hemsida beriksson.net och klicka på smaka och testa och låt dig inspireras av våra recept och tips hur du kan använda lakritspulvret att baka och laga egna lakritskompotter och rätter med. Dessa produkter kan du testa på lakritsfestivalen både i Göteborg 16-17 mars och i Stockholm 20-21 april.

Ladda ned bilder på: dropbox.com/sh/qb472srrdx66dbw/jwT0LzjpKa

Läs mer på beriksson.net/vara-varumarken och klicka på 1886, Stockut´s eller Gardini

Om du undrar något mejla till info@beriksson.net och ange Markus eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter.