Beriksson

Njut av vårens krämigaste och krispigaste ägg med saltad kola eller hasselnötschoklad

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2016 10:15 CET

Lagom till påsk lanserar Beriksson de utsökta chokladäggen som Rococo Chocolate kallar för vaktelägg och måsägg. Det är eleganta tråg med små spräckliga ägg. De vitfläckiga vakteläggen innehåller choklad med mjuk hasselnötscréme och de brunfläckiga måsäggen innehåller en krämig fyllning av saltad kola. Båda varianterna har ett tunt och sprött skal som bryter av väl mot den krämiga fyllningen. Vakteläggen finns endast tillgängliga under påsk medan måsäggen finns i ordinarie sortiment. Förgyll påskens dessertbord eller skapa vårfestens snackis genom chokladhantverk av Rococo Chocolate från London.

Rococos vaktelägg väger 135 gram och måsäggen väger 145 gram, båda sorterna kostar cirka 140-160 kronor. För att se listan på återförsäljare för Rococo, klicka här.

Läs mer genom att klicka här. Ladda ner bilder från Rococo här. Har du frågor får du gärna mejla Markus genom att klicka här. eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor. Vi erbjuder choklad, kolor, yuzujuice, lakrits, te, shortbread, curd, bönchips, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Klicka här för att läsa mer om oss.