Mixmo AB

NK väljer Mixmo för hygienisk lösgodis

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 13:42 CEST

Ljungsarp/Stockholm, 1 juli 2013 – NK Saluhall avskaffar den konventionella lösgodis-försäljningen i öppna lådor. Istället byter man till Mixmo för hygienisk hantering av godiset och större säkerhet för allergiker.

Nu är det klart att NK Saluhall i Stockholm installerar Mixmos patentsökta system för en hygienisk försäljning av lösgodis. Dessutom blir Mixmo butikens nya leverantör för godis. Sammanlagt 60 olika lösgodissorter ska säljas med hjälp av tre Mixmo-enheter, där godiset ligger skyddat i separata behållare inuti automaten och inte kan vidröras före köp.

− Vi har ett omfattande egenkontrollprogram och byter till Mixmo på grund av de hygieniska fördelarna ett slutet system ger och för att i största möjliga mån undvika allergiska reaktioner, säger Jorun Persson, butikschef på NK Saluhall.

För Mixmo är just allergikerna en viktig grupp konsumenter.

− Olika godissorter kan inte komma i kontakt med varandra inuti automaten och eftersom köp sker via knapptryck försvinner problemet med ohygieniska skopor som används för att plocka olika godissorter. Vi är glada att NK Saluhall uppmärksammar detta problem och ser fram emot att vara del av denna fantastiska butiksmiljö, kommenterar Fredrik Junkell, VD på Mixmo AB.

Installeringen av de nya lösgodisautomaterna sker under vecka 34.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Junkell, VD Mixmo AB: 070 531 38 64
Jorun Persson, butikschef NK Saluhall: 08- 545 281 61

Om Mixmo
Mixmo AB, med huvudkontor i Ljungsarp, erbjuder ett patentsökt helhetskoncept för en sluten hantering av lösviktsprodukter. Konceptet omfattar kundanpassade automatlösningar, godis och muggar samt service. I dag finns Mixmo installerat på livsmedelsbutiker och biografer ibland annat Australien, Belgien och Tyskland. Mer information på: www.mixmo.se.

Om Nordiska Kompaniet NK
Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2012 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner. Mer information på: www.nk.se.