Unik Hårvård of Sweden AB

No Nothing - Very Sensitive Hair Care

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2013 18:01 CEST

Förvånansvärt många av oss har känslig hud eller så har man en erfarenhet av allergiska reaktioner vid användning av kosmetiska produkter. Med rätt sorts produkter kan allergier och irritationer kontrolleras eller undvikas helt.

För detta behov har KC Professional utvecklat en ny serie av produkter som rengör och vårdar hår och hårbotten för alla människor med känslig hud. Som namnet på serien avslöjar så innehåller No Nothing varken parfymer, parabener eller färgämnen, eller någon annan ingrediens som är känd för att skapa irritation.

De är perfekta för säker rengöring och vård av håret för hela familjen speciellt de som har känslig hud eller som har utvecklat extrem känslighet mot starka dofter.

Samtliga No Nothing produkter har testats av objektiva dermatologer och kemister. De har blivit tilldelade Finska Allergi- och Astmaförbundets officiella emblem som ett bevis på hög kvalitetsstandard och säkerhet.

No Nothing bevisar att känslighet är en fördel, inte en nackdel. Det är därför så många människor kan använda dem. Inkluderat i detta är hårfrisörer som önskar att förbättra kvaliteten i deras egen arbetsmiljö.

Välkommen till en mer känslig värld.

För mer information besök: www.kcprofessional.nu

Unik Hårvård of Sweden AB är svenska agenturen av varumärkena KC Professional och Connectinghair of Scandinavia.

Bolaget har sitt säte i Halmstad och strävar efter att leverera högkvalitativa hårvårdsprodukter och förbrukningsvaror både för privat och professionellt bruk med fokus på en personlig service och långsiktigt partnerskap.