Familjen Ahlbom Restauranger AB

No3 London Dry Gin och Philip Duff på hotellet

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 08:08 CET

No3 London Dry Gin och Philip Duff på hotellet

No3 London Dry Gin introduceras nu i Sverige och på hotellet görs ett gästspel till den exklusiva spritens ära. På tisdag kväll står Philip Duff, en av de mest namnkunniga bartendrarna i världen, i hotellets bar. Duff blandar gärna både klassiker som Dry Martini och mer nyskapande gincocktails.

No3 London Dry Gin har vunnit guld i högsta klassen Super Premium, i branschens egen “Gin Masters”. Tävlingen, som korar de bästa gin-sorterna i världen, anordnades i London förra året. Nu lanseras No3 London Dry Gin i Sverige.

No.3 tas fram av anrika destilleriet Berry Bros. & Rudd, en av världens äldsta vin- och sprittillverkare. Namnet kommer av hemadressen St James’s Street i London, som varit bas för företaget sedan 1698 när det grundades.

Det är en klassisk gin med tydliga och karaktäristiska smaker: “it’s gin that tastes as gin should” (Simon Berry, ordförande för Berry Bros. & Rudd).

No3 är smaksatt med tre frukter, tre kryddor och destillerad enligt traditionella regler. Italiensk enbär ger den sin omisskännliga smak och karaktär och skal från apelsin och grapefrukt tillför krispighet och citrus. Angelikarot ger en jordig kvalitet och torrhet, marockansk koriander och kardemumma ger pepprighet och en aromatisk och varm upplevelse.

På Hotellet görs till den exklusiva spritens ära ett gästspel av Philip Duff, en av de mest kända bartendrarna på världsscenen. Duff blandar förstås gärna en klassisk Dry Martini som tydligt bär No3:s alla smaker, men kvällen till ära också cocktails som The Periscope, “A modern masterpiece from cocktail temple Milk & Honey in New York: No. 3 gin shaken with lemon and lime juices, egg white and elderflower liqueur”.

Varmt välkommen att prova No3 London Dry Gin på hotellet, Linnégatan 18, på tisdag 1 mars från kl 20.00 och framåt.

För mer information: kontakta Hotellet på tel 08-442 89 00, mobil 070-300 70 29, eller besök http://www.hotellet.info.

För mer information om No3 London Dry Gin: http://www.no3gin.com

Ahlbom är familjeföretaget som drivit Stockholms uteliv framåt de senaste 25 åren. Genom fyra olika restaurang- och nattklubbskoncept skapar vi upplevelser, möten och relationer mellan människor. 2010 består företaget av restaurangerna hotellet och Storstad samt nattklubbarna Olssons Skor och Solidaritet.