Nobel Media AB

Nobel Medias VD lämnar sin post

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 13:00 CEST

Camilla Hyltén-Cavallius, VD för Nobel Media AB, det företag som förvaltar medierättigheter för Nobelpriset, lämnar sin tjänst efter åtta år till följd av egna omprioriteringar.

Camilla Hyltén-Cavallius har lett och utvecklat bolagets verksamhet inom tv och digital media, förlagsverksamhet och evenemang sedan 2004 och uppnått flera av bolagets viktiga målsättningar. Hon kvarstår som VD till årsskiftet, då ny VD beräknas vara på plats.

Nobel Medias uppdrag handlar främst om att berätta om Nobelpristagarna och betydelsen av deras upptäckter inom vetenskap, kultur och fred för en global publik. Att tillsammans med duktiga medarbetare ha fått vara med och bygga den verksamheten från grunden, hör till det intressantaste och mest spännande i mitt yrkesliv. Jag kommer alltid att med stolthet och glädje se tillbaka på åren i Nobelprisets tjänst,” säger Camilla Hyltén-Cavallius.

Nobel Medias uppdrag är att långsiktigt värna Nobelprisets ställning genom att förvalta och utveckla medierelaterade rättigheter inom ramen för Nobelstiftelsens intressesfär, samt att sprida information om Nobelpriset och Nobelpristagarna globalt.

Merci Olsson
Marketing and Communications Director

Tel: +(46) 738 52 35 95
E-mail: merci.olsson@nobelmedia.se

Om Nobel Media AB

Nobel Media AB förvaltar och utvecklar rättigheter kring Nobelpriset inom områdena TV/web-produktion /distribution, förlagsverksamhet samt evenemang. Bland produktionerna märks webbplatsen Nobelprize.org, direktsändningar och tv-samarbeten från utannonseringen av Nobelprisen, Nobelveckan i december etc samt intervjuprogram med årets Nobelpristagare, oberoende vetenskapsdokumentärer, Nobelkonserten, internationella föreläsningsserier och evenemang.

Länkar: http://www.nobelprize.org/,  @Nobelprize_org on Twitter, www.facebook.com/Nobelprize.org,   www.youtube.com/nobelprize

Nobel Media®, Nobelpriset®,Nobelprize.org® och Nobelmedaljen är Nobelstiftelsens registrerade varumärken.

Disclaimer: Nobel Media AB is not directly or indirectly involved in the process of nominating or selecting Nobel Laureates. These procedures are strictly confidential and regulated by the Nobel Prize awarding institutions.