FriendsOfAdam

Nobelfesten serverar trendigt bröd

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2015 06:56 CET

Det glutenfria bageriet FriendsOfAdam är stolt leverantör till Nobelfesten för femte året på raken. "Vi är naturligtvis oerhört stolta och glada över att få leverera till Nobelfesten", säger Karin Moberg, grundare till bageriet. "Bättre än så kan det inte bli för ett mindre företag i Sverige."

Tidigare år har uppdraget varit att skapa ett glutenfritt bröd som ser exakt likadant ut som de bröd övriga gäster får. 2015 blev uppdraget istället ett bröd som särskiljer sig.

"Vi lyckades för bra förra året. Servitörerna kunde inte hålla åtskilt vilket bröd som var glutenfritt och vilket som var vanligt. Gästerna som önskade glutenfritt hade också lite svårt att tro att de blev serverade glutenfritt. Så nu gör vi ett gott glutenfritt bröd men försöker inte efterlikna övrigt bröd som serveras." säger Karin Moberg.

Undersökningar visar att glutenintoleranta upplever sin intolerans värre än diabetiker då de inte kan delta i matgemenskapen.

För bilder kontakta karin@friendsofadam.se

FriendsOfAdam är Sveriges premiumbageri för gluten- & vetefritt bröd. Bageriet öppnade i maj 2010.  Idag  levererar FriendsOfAdam till ca 100 butiker i framförallt Stockholm men även i Luleå, Umeå, Helsingborg, Västerås och Uppsala, Såne och Göteborg. Flera välrenommerade restauranger i serverar också gott glutenfritt bröd från FriendsOfADam. Det går också att beställa bröd på friendsofadam.se.

Företaget grundades av Karin Moberg, tidigare Kommunikationsdirektör på TeliaSonera, efter år av jakt på gott glutenfritt bröd till bonussonen Adam. För mer information se friendsofadam.se eller ring Karin Moberg på 070-5231093.