SSCO, Stockholms studentkårers centralorganisation

Nobellotteriet - Studenternas chans till festernas fest

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2009 10:14 CEST

På lördag startar Nobellotteriet som ger alla som studerar vid ett svenskt lärosäte chansen att delta i utlottningen av biljetter till Nobelfesten.
- Möjligheten att gå på Nobelfesten finns för det flesta bara under studietiden, det är en chans man inte vill missa, säger övermarskalkarna Lisen Bergquist och Jonatan Svensson.

Nobel är den största högtiden för Stockholms studenter. Varje år deltar tusentals studenter i utlottningen av rätten att köpa biljetter till Nobelfesten, men det finns endast ett begränsat antal i potten. Förutom de lyckliga vinnarna deltar ca 100 hårt arbetande marskalkar och fanbärare som representerar sina studentkårer.

Lotteriet anordnas av Stockholms studentkårers centralorganisation i samarbete med Nobelstiftelsen och lotterna kostar 50 kronor. Det man kan vinna är rätten att köpa biljetter, som gäller för Nobelfesten i Stadshuset samt till efterfesten, Nobel NightCap som i år arrangeras av Medicinska Föreningen vid Karolinska Institutet. Nobel NightCap är ingen vickning i vanlig ordning, utan en otroligt välplanerad och påkostad fest som förberetts i månader. Lotteriet pågår framtill 2009-10-23 och de lyckliga vinnarna meddelas via e-mail.

Vill du veta mer om Nobellotteriet? Gå in på www.nobel.ssco.se.

Vill du veta mer om SSCO? Gå in på www.ssco.se.

Frågor besvaras av:
Lisen Bergquist, Övermarskalk
Mobil: 073-4205180, e-post: oma@ssco.se

Jonatan Svensson, Övermarskalk
Mobil: 070-6755923, e-post: oma@ssco.se

SSCO grundades 1896 och har sedan dess vuxit till ett samarbetsorgan för ca femtio medlemskårer med totalt närmare 80 000 studenter som medlemmar.