Savor Media AB

Nobis Hotell Stockholm väljer Turistkonsulterna

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 13:00 CEST

Stockholms nya lyxhotell Nobis Hotel Stockholm öppnar under 2010. Nobis Hotel har valt att ge Turistkonsulterna i uppdrag att producera en exklusiv publikation med karta som helt och hållet riktar sig till Nobis gäster.

2010 kommer Nobisgruppen att öppna ännu en spännande mötesplats, ett samtida lyxhotell med unikt cityläge på Norrmalmstorg i Stockholm. Hotellet kommer att erbjuda 201 hotellrum, där Nobissviten (den största sviten) har hela fyra rum med en total yta på 110 kvadratmeter. Inredningen på Nobis Hotel är utformad av prisbelönta och internationellt erkända arkitekttrion Claesson Koivisto Rune.

Hotellets stora restaurang blir italiensk och döps till Caina, en helt ny generation av familjen Catenaccis första krog. Förutom Caina restaurang finns den mindre, intimare matbaren 24/7 Bistro, dessutom har man designat hotellets generösa publika mötesplatser som tillsammans kommer att bilda en stor och spännande scen i den mest attraktiva delen av Stockholms city.

”Vår ambition är att skapa ett hotell med en definition av begreppet lyx som är modern, elegant och extremt bekväm, men också varm, anständig och moraliskt hållbar”, säger Alessandro Catenacci, ägare och VD för Nobisgruppen.

”Syftet med Nobis Hotel Stockholms exklusiva publikation är att bidra till en hög kundservice gentemot hotellets gäster. Alla våra ansträngningar baseras på hotellets önskemål och kunskap om sina gäster. Hotellets gäster skall finna den information och vägledning som man söker under sitt besök i Stockholm. Nobis Hotels egen Stockholmskarta kommer att lanseras samtidigt med invigningen”, kommenterar Birgitta Ossmyr, Marknadschef Turistkonsulterna.

För mer information om Turistkonsulterna och vårt nya samarbete med Nobis Hotel Stockholm, kontakta;

Birgitta Ossmyr, Marknadschef på 070-651 39 48 eller via birgitta.ossmyr@turistkonsulterna.se

Turistkonsulterna i Stockholm AB är ett medieföretag som arbetar inom besöksnäringen. Turistkonsulterna skapar marknadsföring mot köpstarka turister och affärsresenärer. Turistkonsulterna erbjuder utveckling av nya produkter, design, produktion och distribution (exempelvis särskilt anpassade publikationer för hotell). Turistkonsulterna svarar idag för ett stort antal publikationer i nära samarbete med många av Stockholms bästa hotell och andra aktörer inom besöksnäringen. Turistkonsulterna svarar också för ”Savor Stockholm”, Sveriges i särklass mest exklusiva publikation inom besöksnäringen. För mer information om Turistkonsulterna, besök www.turistkonsulterna.se