INTOI

Nocom i Finland i storaffärer inom säkerhet och analys

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2004 14:53 CEST

Nocoms finska bolag avslutar årets tredje kvartal med två större affärer inom IT-säkerhet respektive webbanalys. Affärernas sammanlagda värde uppgår till cirka 1,3 miljoner kronor och omfattar såväl programvaror som supporttjänster.

- Vi ser en ökning på den finska marknaden, både vad gäller den generella efterfrågan och orderstorleken, säger Peter Lämber, ansvarig för Nocoms verksamhet i Norge, Finland och Baltikum.
- Särskilt glädjande är det att vi ser en tydlig tillväxt inom IT-säkerhetsområdet. Under det senaste året att vi gjort en rad viktiga kompletteringar av vårt erbjudande inom detta område.

För mer information kontakta:
Peter Lämber ansvarig för verksamheten i Norge, Finland och Baltikum, Nocom
mobil: 0708 – 65 53 10
e-post: peter.lamber@nocom.se

Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se