Universal Music Sweden

Noel Gallagher's High Flying Birds International Magic live at the O2

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 11:52 CEST

Efter Oasis har Noel Gallagher ägnat all sin musikaliska tid åt nya bandet High Flying Birds, som lyckats etablera sig som ett av de mest intressanta rockbanden de senaste åren.

Den 26 februari i år spelade de sin hittills största arenakonsert inför ett fullsatt O2 Arena i London. Spelningen har nu förevigats på DVD, med mängder av extramaterial, inklusive en akustisk spelning från Toronto, videotrilogin ”Ride the Tiger” och scener från NME Awards. Dessutom bjuds vi på en extra CD med 13 demo-versioner. Releasedatum: 15 oktober 2012

Besök: http://www.noelgallagher.com/dvd-teasers eller Facebook: http://www.facebook.com/noelgallaghermusic

För information och pressförfrågningar: Sheida Tilles, USM Intern, Universal Music: sheida.tilles@umusic.com / 08 629 53 00