Microsoft Sverige AB

Nokia 6300 ger ett sofistikerat första intryck med stilren design och kompakt format

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2006 14:02 CET

Vid Nokias årliga kapitalmarknadsdag i Amsterdam, visade Nokia upp Nokia 6300, en mellanklassmodell som representerar utvecklingen av den moderna monoblock-designen. Nokia 6300 väger endast 91 gram och har slimmade mått med en tjocklek på under 13,1mm. Telefonen är konstruerad av kvalitetsmaterial och erbjuder moderna funktioner för dagens konsument. Nokia 6300 har en stor skärm, ergonomisk knappsats och lättanvänd meny och väntas finnas tillgänglig för försäljning under första kvartalet 2007 med ett beräknat pris på 250 Euro före skatter och eventuella subventioner. “Nokia 6300 är perfekt proportionerad likt en skräddarsydd kostym, tidlöst designad men mest uppskattad för dess omsorg för detaljer”, säger Erich Hugo, affärsutvecklingschef för Nokia i Skandinavien. “Nokia 6300 har utvecklats för konsumenter som vill ha en mobiltelefon som erbjuder kompromisslösa funktioner med en åtråvärd, sofistikerad design. Vi känner oss säkra på att Nokia 6300 kommer att vara en av våra bäst säljande modeller under 2007.” De rena linjerna och nedsänkta knapparna hos Nokia 6300 framhävs av en ram i rostfritt stål som ger både designintresse och styrka. I tillägg till dess organiska kurvor och tilltalande design, erbjuder Nokia 6300 ett robust urval av funktioner, exempelvis en 2 megapixelkamera med zoom, utbyggbart minne, inbyggd MP3-spelare och FM-radio. Allt visas på en kristallklar detaljerad display som ger liv åt applikationer som en Opera Mini Browser eller spel som Sudoku och Snakes III. The Nokia 6300 innehåller: • 2 megapixelkamera, 8x digital zoom • 2-tum QVGA display • USB/PC Synkronisering • Inbyggt minne på 135MB, med stöd för upp till 2GB microSD kort • Röstsamtal, röststyrning och röstinspelning • MP3-spelare, FM radio • Integrerad hands-free högtalare Nokia 6300 har en taltid på upp till 3,5 timmar med en standby-tid på upp till 14 dagar. För ytterligare information vänligen kontakta: Erich Hugo, affärsutvecklingschef för Nokia Skandinavien Tel: +46 4100 84 14 Mobil: +46 709 93 84 14 E-post: erich.hugo@nokia.com Anna Svensson, Informationschef, Nokia Skandinavien Tel: +46 8 4100 8505 Mobil: +46 709 93 85 05 E-post: anna.svensson@nokia.com Om Nokia Nokia är världsledare inom mobil kommunikation och driver tillväxten inom den mobila marknaden i stort. Nokia hjälper människor att kommunicera med varandra och få tillgång till den information de behöver genom användarvänliga och innovativa produkter som mobiltelefoner, terminaler och lösningar för bildkommunikation, spel, media, företagslösningar. Nokia erbjuder utrustning, lösningar och tjänster för mobiloperatörer samt andra affärsverksamheter. www.nokia.com