Microsoft Sverige AB

Nokia 6555 - stilren, vikbar design med klassisk analog klocka

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2007 09:08 CEST

Nokia presenterar idag en ny 3G-telefon som kombinerar stilren design, högkvalitativt hantverk och imponerande tjänster. Nokia 6555 är estetiskt tilltalande med en utvändig, analog klocka som andas tidlös elegans. Nokia 6555 är den första vikbara 3G-telefonen med en ”smooth-back” design med infällda gångjärn vilket ger en slät, sömlös yta. Nokia 6555 väntas komma ut på marknaden under de närmaste veckorna och beräknas kosta cirka 200 Euro före skatter och eventuella subventioner. Nokia 6555 erbjuder bland annat en QVGA-skärm med 16 miljoner färger vilket ger en mycket skarp upplösning på den stora skärmen (240x320) och gör den perfekt för att titta på bilder och videoklipp. Telefonens kamera har 6x zoom och porträttläge vilket gör det lättare att alltid ta riktigt bra bilder. Självporträttsläget och video sharing gör det enkelt att dela med sig av speciella ögonblick. “Medvetna mobilanvändare förväntar sig överlägsen kvalitet och design. Därför har vi skapat Nokia 6555. Telefonen är en sofistikerad accessoar med alla de tjänster och funktioner som användaren förväntar sig av Nokia”, säger Oskar Södergren, produktmarknadschef för Nokia i Skandinavien. Nokia 6555 sätter en ny standard – från dess tunna, släta formspråk till det utbyggbara minnet på upp till 4 GB (microSD) och bluetooth. Egenskaper: - Originell ”smooth-back” design - Elegant, utvändig analog klocka - Imponerande display med 16 miljoner färger - Video sharing - 3G och fyrbands 3GSM För ytterligare information vänligen kontakta: Oskar Södergren Produktmarknadschef, Nokia Skandinavien Telefon: +46 8 410 083 94 Mobil: +46 709 93 83 94 E-post: oskar.sodergren@nokia.com Anna Svensson Informationschef, Nokia Skandinavien Telefon: +46 8 410 085 05 Mobil +46 709 93 85 05 E-post: anna.svensson@nokia.com Om Nokia Nokia är den världsledande aktören inom mobilitet och driver utvecklingen och tillväxten på det konvergerande Internet- och kommunikationsområdet. Nokia erbjuder ett brett utbud av mobila enheter och ger människor upplevelser inom musik, navigation, video, tv, bild, spel och företagsmobilitet genom dessa enheter. Nokia tillhandahåller också utrustning, lösningar och tjänster på nätverksområdet.