Microsoft Sverige AB

Nokia lanserar Nokia 3720 classic - Nokias mest tåliga mobil hittills

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2009 13:12 CEST

Nokia presenterar idag den nya Nokia 3720 classic, en IP-54-certifierad mobiltelefon skapad för att tåla vatten, smuts och stötar. Nokia 3720 classic är omsluten av tåliga material och helt tätad för att skydda elektroniken inne i telefonen. Nokia 3720 beräknas kosta cirka 125 euro innan subventioner och skatter och väntas finnas i butik under sommaren 2009.

"Nokia 3720 classic har skapats för att stå emot väta, skakningar och smuts, oavsett om man använder den på stranden eller på en dammig byggarbetsplats" säger Klas Ström, produktchef Nokia Skandinavien. "Nokia 3720 classic är tuff på utsidan och funktionell på insidan och är ett perfekt val för personer som vill ha en uthållig och pålitlig mobiltelefon för alla typer av miljöer."

Nokia 3720 classic har en förseglad design som är säkrad mot läckor i hållbara material och finns tillgänglig i ett antal färger. Batteriluckan som skyddar både batteriet och de elektronikska kretsarna är fastlåst med en skruv vilket ger bekymmersfritt användande i blöta, dammiga och leriga miljöer.

Nokia 3720 classic erbjuder också en exceptionell batteriprestanda och en LED-ficklampa. Mobilen leveraras med Nokia Maps, som är förladdat på ett 1 GB microSD minneskort och den stora och ljusa 2,2 tums skärmen är perfekt för att följa en resrutt även i obekant terräng.

För högupplösta pressbilder vänligen besök:

För ytterligare information vänligen kontakta:
Klas Ström
Produktchef, Nokia Skandinavien
E-post: klas.strom@nokia.com

Om Nokia
Nokia är en pionjär inom mobil telekommunikation och världens ledande tillverkare av mobiltelefoner. Nokia för människor närmare varandra på nya och annorlunda sätt genom att kombinera mobil teknologi med personaliserade tjänster som gör det möjligt för användare att vara nära det som betyder mest för dom. Vi erbjuder också omfattande digital kartinformation genom NAVTEQ och utrustning, lösningar och tjänster på nätverksområdet genom Nokia Siemens Networks.