Microsoft Sverige AB

Nokia Lumia 920 börjar säljas i Sverige den 29 november

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2012 15:30 CET

Nokia meddelar idag att säljstart för Nokia Lumia 920 i Sverige blir den 29 november. Sedan tidigare har meddelats att de operatörer som kommer att sälja Nokia Lumia 920 på den svenska marknaden är Telia, 3, Tele2 och Telenor.

"Det är oerhört glädjande att nya Lumia 920 kommer att börja säljas i Sverige redan om ett par veckor, säger Johan Eidhagen, nordenchef, Nokia. Vi märker ett väldigt stort intresse från såväl våra partners som från de svenska konsumenterna och jag ser verkligen fram emot den 29 november."

Nokia Lumia 920 innehåller det senaste inom Nokia PureView-teknologin. Med hjälp av avancerad flytande lins-teknik kan kameran i Nokia Lumia 920 ta in fem gånger mer ljus än konkurrerande smartphones utan att använda blixt, vilket gör det möjligt att ta skarpa, ljusa bilder och även filma inomhus och på natten. Kameran kompenserar också för skakiga rörelser medan bilden tas.

Förutom inbyggd trådlös laddning, levereras Nokia Lumia 920 även med Nokia City Lens, det senaste tillskottet till Nokias location-suite och början på en ny augmented reality upplevelse i Nokia Kartor. Tillsammans med förbättringarna för Nokia Drive och Nokia Transport är Nokias navigeringstjänster de mest omfattande bland alla smartphones på marknaden idag.

Nokia Lumia 920 kommer i gult, rött, vitt och svart och kommer att stödja pentaband LTE och HSPA +. Nokia Lumia 920 kommer att kosta cirka 5700 kronor i butik (före eventuella subventioner).

Bilder på Nokia Lumia 920 hittar du här: http://press.nokia.com/media/575/photo/list/936/nokia-lumia-920/

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Eidhagen, nordenchef, Nokia

E-post: johan.eidhagen@nokia.com