Microsoft Sverige AB

Nokia Lumia 925 kommer nu till den svenska marknaden

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2013 09:31 CEST

Den 14 maj lanseradesNokia Lumia 925 som är en efterföljare till den kritikerrosade Lumia 920. Men där Lumia 920 tillverkades helt i färggrann polykarbonat så innebär Lumia 925 att Nokias prisbelönta design får en ny look när metall introducerades som en del av materialpaletten.

Lumia 925 är både tunn och lätt samtidigt som den innehåller världens mest avancerade linsteknologi samt nästa generations mjukvara för mobilfotografering. Därmed kan Lumia 925 erbjuda mobilfotografering såsom det aldrig setts tidigare. Utöver de sex avancerade Carl Zeiss-linserna i telefonens hårdvara har Nokia även utvecklat den revolutionerande mjukvaran Lumia Amber som finns inbyggd i Lumia 925:s PureView-kamera. Det ger klarare och skarpare bilder än någonsin tidigare – även i dåliga ljusförhållanden.

Med Nokia Lumia 925 tar man klarare och skarpare bilder än någonsin tidigare. Det går helt enkelt inte att ta bättre mobilbilder än med vår Lumia-portfölj. Utöver själva kvaliteten på bilderna så förtjänar även de specifika funktionerna i mjukvaran Lumia Amber att lyftas fram. Ett exempel är Smart Camera där telefonen tar upp till tio bilder på samma gång. Därmed går det att redigera bilderna direkt i telefonen, exempelvis via Best Shot, Action Shot eller Motion Focus, säger Björn Kullgren, produktchef på Nokia i Skandinavien.

Redanden 15 augusti kommer alltså Nokia Lumia 925 till butikshyllorna i Sverige. Men för den som vill säkerställa att man får en telefon direkt vid försäljningsstart går det redan från och med i dag att förbeställa sin Nokia Lumia 925 via operatörernas webbsidor alternativt direkt i sin närmaste mobilbutik.

Telefonen kommer i vitt och grått som samspelar med ljus, naturlig metall, samt i en svart version som är omsluten av mörk metall med mörka knappar på sidorna. För de som vill ha en färgklick till sin Lumia 925 finns skal med inbyggd trådlös laddning tillgängliga i gult, rött, vitt och svart.  Rekommenderat pris utan abonnemang är SEK 5199 inklusive moms.

Nokia Lumia 925

Operating system

Windows  Phone 8

HERE location and mapping   services

Free global HERE Maps and HERE Drive+;Free HERE Transit available in the Store

Display

4.5”  AMOLED WXGA (1280x768), 2.25 D sculpted Gorilla 2 Glass, ClearBlack, High   Brightness Mode, Sunlight Readability, Super Sensitive Touch for glove and  nail usage

Battery

2000 mAh battery, Wireless Charging supported via an accessory cover

Processor

1.5 GHz dual-core Snapdragon

Main camera

PureView  8.7 MP with Optical Image Stabilization, Autofocus, short pulse high power dual LED flash, most advanced lens technology, 1080p HD video at 30fps with Optical  Image Stabilization. Includes Nokia Smart Camera mode.

Front facing camera

1.2  MP wide angle

Memory

1GB RAM, 16 GB internal memory; 7 GB free SkyDrive cloud storage