Microsoft Sverige AB

Nokia X6 i butik

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 10:21 CET

Underhållningsmobilen Nokia X6 börjar idag levereras till svenska butiker. Nokia X6 har 16:9 widescreen-skärm, är optimerad för musik, bilder, videor och surfning.

Nya Nokia X6 säljs med musikerbjudandet Comes With Music vilket ger användaren tillgång till fri nedladdning av musik från Nokia Music Store under ett år. Efter årets slut får man behålla all musik så länge man vill. Nokia Music Store har idag 6 miljoner låtar och användaren kan ladda ned musiken både till sin mobil och dator.

Användaren kan ladda ner all den musik man kan önska sig på ett enkelt och snabbt sätt. Nokia X6 och Comes With Music är en stark kombination av ett stort musikbibliotek och en spännande mobil att spela den på, säger Klas Ström, produktchef, Nokia Skandinavien.

Bland funktionerna hos Nokia X6 finns direkt access till Ovi Butik och genvägar till 20 vänner och nätverk såsom Facebook på startskärmen.

Det är en kraftfull underhållningsmobil som kan spela musik i upp till 35 timmar, har 32GB inbyggt minne och 3,2-tums touch-gränssnitt. Samtidigt är den mindre än 14 mm tunn och har 16 dagars standby-tid. Bilder kan tas med en 5-megapixels kamera med Carl Zeiss-optik och dual LED-blixt.

Därtill återfinns funktioner såsom TV-ut, videoredigering, onlinedelning, komplett webbläsare och Flash Lite-stöd, A-GPS, Ovi Maps, och Playlist DJ. För den som tycker om spel så är Spore inkluderat samt DJ Mix Tour samt Asphalt4.

Nokia X6 kostar cirka 4700 kronor före skatt och eventuella subventioner.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Klas Ström
Head of Portfolio, Nordic

E-post: klas.strom@nokia.com

Oskar Södergren
Informationschef, Nokia Skandinavien
Mobil +46 709 93 83 94
E-post: oskar.sodergren@nokia.com

Nyheter om Nokia

Om Nokia

Nokia är en pionjär inom mobil telekommunikation och världens ledande tillverkare av mobiltelefoner. Nokia för människor närmare varandra på nya och annorlunda sätt genom att kombinera mobil teknologi med personaliserade tjänster som gör det möjligt för användare att vara nära det som betyder mest för dem. Vi erbjuder också omfattande digital kartinformation genom NAVTEQ och utrustning, lösningar och tjänster på nätverksområdet genom Nokia Siemens Networks.