Nokian Tyres

Nokian Noktop 86 regummering - nya dimensioner

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2014 08:36 CEST

Nokian Noktop 86 regummering – stabilitet och driftsäkerhet i krävande off-road förhållanden

Regummeringen Nokian Noktop 86 ger driftsäkerhet och stabilitet i krävande off-road arbeten. Nokian Heavy Tyres lanserar nu nya bredder på denna produkt som fungerar pålitligt även i svåra förhållanden. Sortimentet av Nokian Noktop 86 täcker nu väl stommarna i dimensionerna 315/80R22.5 och 13R22.5.

Nokian Heavy Tyres har utvecklat en speciell gummiblandning som gör att Nokian Noktop 86 ger mycket bra skydd mot stick- och skärskador i krävande förhållanden, som exempelvis i gruv- och schaktningsarbeten där underlaget domineras av vassa stenar.

”Exempelvis ställer den tuffa gruvmiljön stora krav på däcken. Passagerna är ofta besvärliga och i trånga tunnlar är det inte alltid möjligt att väja för ett hinder. Nokian Noktop 86 är utvecklad för krävande entreprenadarbeten,” berättar Teppo Siltanen, produktchef för lastbilsdäck på Nokian Heavy Tyres.

Nokian Heavy Tyres är en av världens ledande tillverkare av specialdäck, vilket genererar kompetens och förståelse för de krävande arbetsförhållanden som råder i en gruva. Denna kompetens har nu tagits tillvara vid utvecklingen av regummeringsbanan Nokian Noktop 86. Regummeringen är utvecklad för korta transportsträckor och särskilt för off-road bruk på specialfordon. De stora mönsterklackarna och breda spåren på regummeringen ger goda självrensande egenskaper och utmärkt grepp.

Nokian Noktop regummeringar ger slitstyrka och grepp

Nokian Heavy Tyres är Nordens största tillverkare av regummeringsmaterial. Sortimentet av Nokian Noktop regummeringar är utvecklade för krävande förhållanden. Produktutvecklingen styrs av det unika vinterkunnandet som världens nordligaste däcktillverkare har och av principen hållbar säkerhet. Nokian Noktop produkterna kontrolleras och testas mycket noga. Resultatet är lättrullande, bränslesnåla och slitstarka regummeringar med utmärkt grepp.

Bilder: www.nokiantyres.com/nokiannoktop86

Mer information:

Nokian Däck AB, försäljningschef
Mats Fahlgren,
tel: 08-474 74 40, mats.fahlgren@nokiantyres.com

Nokian Heavy Tyres Ltd,produktchef lastbilsdäck,
Teppo Siltanen
Tel: +358 (0)10 401 7709,
teppo.siltanen@nokiantyres.com

Försäljningschef nyckelkunder, lastbilsdäck,
Ari Maunula
Tel: +358 (0)10 401 7521, mailto:ari.maunula@nokiantyres.com