Nokian Tyres

Nokian Nordman Forest F - pålitlig och kostnadseffektiv lösning för skogsmaskiner

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 10:50 CET

Nokian Heavy Tyres lanserar i februari 2013 ett nytt skogsmaskinsdäck, Nokian Nordman Forest F, som ger kostnadseffektiv lösning för skogsmaskiner. Det nya däcket har ett optimerat förhållande mellan pris och kvalitet, utan att försämra pålitligheten och funktionen. Nokian Nordman Forest F har en slitstark och pålitlig konstruktion, välkänd från alla Nokian kvalitetsdäck.

− Kundbehovet var den viktigaste utgångspunkten för utvecklingen av Nokian Nordman Forest F. Vi vill lansera ett däck som är enkelt och välfungerande för kunder, som behöver ett pålitligt alternativ för tuffa förhållanden. Antingen som ett reservdäck eller konkurrenskraftigt alternativ för en helrenoverad skogsmaskin. Nokian Nordman Forest F är lösningen till dessa behov, berättar Jarkko Heinämäki, produktchef för skogsmaskinsdäck på Nokian Heavy Tyres.

Nokian Nordman Forest F har en gummiblandning vilken ger ett utmärkt skydd mot skär- och stickskador även i mycket svåra förhållanden. Däckets slitstarka och pålitliga konstruktion ger hög bärighet och god slitstyrka. Däckets drifttimmar har optimerats för livslängden på begagnade skogsmaskiner.

Grunden för produktutvecklingen av Nokian Nordman Forest F är den populära Nokian Forest King F, vars mönster passar utmärkt för användningen av band. Samma typ av band och kedjor kan användas både på Nokian Forest King F och Nokian Nordman Forest F. Nya Nokian Nordman Forest F har samma rekommendationer för fälg och innerslang som förebilden Nokian Forest King F.

Den första dimensionen 710/45-26.5 PR 20 lanseras i februari 2013.

·  Ett pålitligt däck även i tuffa förhållanden

·  Utmärkt skydd mot skär- och stickskador

·  Hög lastindex

BILD: www.nokiantyres.com/NokianNordmanForestF