Nolek AB

Nolek AB lanserar den största nyheten inom tätkontroll och läcksökning i världen

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 13:12 CEST

Revolutionerande helium- och vätgas läcksökare

Nolek kan efter många års forskning och utveckling stolt presentera SniffIT X1®, som med sin unika patenterade teknologi utklassar alla konventionella läcksökare. SniffIT X1® är bevisat mer effektiv, snabbare, lättare och mer prisvärd än alla andra mätteknologier på marknaden.

SniffIT X1®: Enkel, Mobil, Noggrann & Prisvärd

SniffIT X1® är konstruerad för att uppfylla fyra huvudkriterier, dvs. den är enkel, mobil, noggrann och prisvärd. SniffIT X1® är lätt att använda och lätt att förstå, med så få knappar som möjligt. SniffIT X1®är inte större en mänsklig hand och väger mindre än 300g och har 10 timmars batteritid. Den är även mycket noggrann och ger väldigt exakta resultat baserade på en tillförlitlig teknologi. Framförallt, så är den prisvärd, den är prissatt 50-75% lägre än alla alternativ och den har inga dolda rörliga kostnader.

”Lanseringen av SniffIT X1® visar återigen att Nolek är ledaren inom tätkontoll i världen. Det är verkligen spjutspetsteknologi som använts för att skapa denna världsunika produkt, och det är med stor stolthet som vi nu kommer att kunna erbjuda denna produkt till våra kunder, och därmed kunna lösa deras tätkontrollbehov på ett enklare, mobilare, noggrannare och mer prisvärt sätt.” kommenterar Nolek´s VD Erik Thomaeus.

För ytterligare information:

Erik Thomaeus , VD, +46 8 531 942 03,

erik.thomaeus@nolek.se

Om Nolek

Nolek är en av världens ledande leverantörer av utrustning för provtryckning, läcksökning, tätkontroll, heliumfyllning, heliumåtervinning och oförstörande prövning. Företaget grundades 1973 och idag ligger huvudkontoret i södra Stockholm. För närvarande har Nolek ett dotterbolag i USA och ett i Malaysia, samt ett dussintal distributörer världen över.