LivingGreen.se

Nominera Årets Gröna Julklapp 2011 - och vinn den!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 00:06 CET

Webbmagasinet och medlemsklubben LivingGreen.se vill veta vad medvetna konsumenter önskar sig i julklapp och efterlyser Årets Gröna Julklapp 2011. Den personen med bäst förslag vinner klappen och får hem den lagom till jul.

Målet är med tävlingen att ta fram den bästa gröna presenten att lägga under granen på julafton. Det kan vara allt från upplevelser och godsaker till hållbara prylar.

"Vi vill uppmärksamma och visa på att det finns många bra alternativ till de traditionella paketen som ligger under granen varje jul. Julhandeln förväntas omsätta över 60 miljarder kronor i år och för miljön gör det stor skillnad var dessa pengar hamnar i slutändan", säger LivingGreens grundare Edit Künstlicher

I år lanseras Årets Gröna Julklapp av LivingGreen och nomineringen är öppen fram till 4 december.

Kriterier som nominering till Årets Julklapp ska uppfylla:
Julklappen ska vara en konkret gåva som kan packas in i ett paket. Presentkort eller diplom räknas in i kategorin som gåva. Klappen ska antingen vara tillverkad av hållbara material, minska miljöpåverkan eller få mottagaren att bli inspirerad till ett grönare liv.

Tävlingsregler:
Nominering sker till redaktion@livinggreen.se senast kl 12.00 den 4:e december. I mailet ska en länk och eventuellt bild på gåvan bifogas, kontaktuppgifter inklusive postadress till avsändaren samt en motivering till varför man tycker att just detta är värt att koras till Årets gröna julklapp 2011. Vinnaren utses av LivingGreens jury och publiceras den 6:e december. Beslutet kan ej överklagas.

Läs mer här:

För mer information kontakta:
Edit Künstlicher, grundare/vd LivingGreen AB
edit@livinggreen.se

Om LivingGreen

LivingGreen.se är ett grönt webbmagasin och en medlemsklubb. Vi skriver för medvetna kvinnor i Sverige. Målet är att göra det enklare och mer lustfyllt att göra gröna val i sin vardag. Vi vill motivera 90% av konsumenterna att göra 10% grönare val. Det har positiv inverkan på miljön, hälsan och plånboken. Det gör att fler vågar prova det gröna. www.livinggreen.se