Styreinfo

Nominera kandidat till årets kvinnliga ledamot Women’s Board Award 2014 (tidigare Gabrielsen Award)

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 15:48 CEST

Tidigare vinnare: 2012 Lena Olving, vd Micronic Mydata och 2013 Cecilia Daun Wennborg, ordförande Proffice.

Vinnarn får ett styrelsestipendium på Harvard Business School (4-dagar) till ett värde av 55.000 SEK.

Vennligst gå til link for å nominera: http://www.styreinfo.no/sverige-nominera-kandidat-till-aarets-kvinnliga-ledamot.5477459-271174.html

Juryen som skal vurdera de nominerade:

Magnus J Johansson, Enheten for bolagsanalys og ägerstyrning, Finansdepartementet.

Christian W Jansson, ordförande Apoteket och fd VD och ordförande KappAhl, ledamot Bong, ordförande Svensk Handel

Gunnar Eckbo, styrelse analytiker, Styreinformasjon

Lena Möllerström Nording,  partner og ordförande i Grant Thornton, juryleder

Vinner 2013 Cecilia Daun Wennborg, ny ordförande Proffice, ledamot ICA Gruppen, Getinge, Eniro, Loomis och Ikanobanken

Caroline af Ugglas, Aktiechef - Âgerstyrningsansvarig - Skandia Liv Kapitalförvaltning

Sven Hagströmer, ordförande investeringsbolaget Creades, initiativtagare, finansiär och styrelseledamot i Allbright.

Novare Executive Search vil intervjue 3 nominerade for å kvalitetssikre ordförande kandidatene.

Styreinformasjon AS har kåret Årets bästa ordförande i 14 år i Norden og det har vært få kvinnelige ordförande å finne for juryene. Women's Board Award skal lyfte frem kompetente og erfarne kvinnelige styrelseledamöter slik at det blir lettere for eiere og nominasjonskommiteer å finne gode ordförande kandidater.