Kvinnligatalare.se

Nominera till Årets Företagerska 2009

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 11:44 CEST

Beautiful Business Award är en nationell tävling som är öppen för alla kvinnor som har startat och/eller driver ett företag på heltid. Tävlingen är ett samarbete mellan nätverket Driftig.nu och Öhrlings PricewaterhouseCoopers med syfte att uppmärksamma kvinnliga företagare i hela landet och inspirera Sverige till ett mer hållbart företagande.

Om tävlingen
Nomineringar till tävlingen görs på webbplatsen www.beautifulbusinessaward.se. Här finns även all information om tävlingen samlad. Nomineringsperioden är öppen till den 10 november.
I slutet av februari utser juryn den slutliga vinnaren vid ett särskilt evenemang. Förutom äran
erhåller Årets Företagerska ett stipendium på 50 000 kronor, marknadsföringsutrymme och konsultstöd från Öhrlings PricewaterhouseCoopers. Nytt för i år är även kategorin Årets Uppstickare.

Beautiful Business
Beautiful Business är ett begrepp för inspirerande företagande som genomsyras av hållbarhet, nytänkande och ambition. Det handlar om ett sätt att vara som är lika beundransvärt oavsett om det gäller ett affärstänkande eller hur man agerar som människa. Det är affärer med tanke.

Vinnarna 2008

Juryarbetet utgår från aspekterna hållbarhet, nytänkande och tillväxtambition. Förra årets jury, som bestod av bla. Ola Lauritzon och Jane Walerud, utsåg Marie Höckerman och Britt Hörding som driver företaget Lingon & Blåbär till historiska vinnare. Läs mer om finalisterna, vinnarna och juryns motivering på hemsidan. Här kan du även ladda ner pressmaterial och bilder.

Faktaruta – statistik kring tävlingen 2008
- 720 personer nominerades
- 227 tävlingsbidrag lämnades in
- 25 % av deltagarna verkade inom kultur, media och design och 16 % inom service