Cubsec AB

Nominerade till ”Årets Bevakningsföretag”

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 09:35 CEST

Cubsec har nominerats av Security Awards 2010 i kategorien Årets Bevakningsföretag. Tre bolag är nominerade och vinnaren tillkännages den 16 september på Skydd mässan. Priset delas ut till de bevakningsföretag som utmärkt sig för annorlunda och innovativa lösningar.

Nomineringen
Bevakningsbolaget Cubsec är verksamt i Göteborg, Stockholm och Malmö och har sedan starten 2003 sökt finna ett nytänkande i bevakningsbranschen. Visionen är att vara ”en förebild och en inspirationskälla för hela bevakningsbranschen” trots sin relativa litenhet. Det synnerligen starka HR-fokuset har lockat till sig engagerade medarbetare och därmed åstadkommit en mycket god tillväxt och lönsamhet Företaget är även aktivt i förebyggande arbete med socialt kontakt- och relationsskapande.

Security Awards arrangeras av tidningen Skydd & Säkerhet i samarbete med Stöldskyddsföreningen och Skydd 2010.

Juryn
Åke Andersson, Säkerhet i Näringsliv & Samhälle. Angela Hampl, Skydd & Säkerhet. Lars Oscarsson, säkerhetsrådgivare. Mikael Johansson, Sweguard. Anders Wikström, Gunnebo AB.

Prisutdelningen
Äger rum torsdagen den 16 september kl 13-14, IT-säkerhetsscenen A21:40 på Skydd 2010.

Mer information om Security Awards

Cubsec Bevakning grundades 2003 och har under åren växt till ett heltäckande säkerhetsföretag med ca 150 medarbetare. Vi tillhandahåller kvalificerade bevakningstjänster för företag och offentlig sektor. Vi är den personliga aktören som anstränger sig lite extra. Både kunder och medarbetare ska uppleva ett större värde hos Cubsec jämfört med våra konkurrenter.