Joomla! User Assocation Sweden

Nominering till bästa Joomla! sajt nu öppen!

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 21:46 CEST

Detta år kommer vi att dela ut Svenska Joomlaföreningens pris för bästa Joomla webbplats i två kategorier. Vi kommer att ta emot bidrag från och med nu fram till den 19 maj.

Därefter kommer en jury att ta fram 5 nominerade bidrag i varje kategori.

Under Joomla!Day den 26 maj kommer deltagarna att kunna rösta på ett nominerat bidrag i varje kategori. Under eftermiddagen den 26 maj kommer prisutdelning att ske.

De 2 kategorierna

• Bästa kommersiella sajt
  • Bästa ideela sajt

Juryn kommer att titta på följande kriterier när de väljer ut de 5 nominerade bidragen av webbplatser:

- Webdesign
- Funktionalitet
- Översättning av alla använda extensions/tillägg
- Kreativitet
- Hur man har använt tillgängliga extensions
- Hur användarvänlig sajten är
- Hur man anpassat sajten för sökordsoptimering

Läs mer och nominera Joomla webbplastser här http://www.joomladay.se/basta-joomla-sajt-2012

Svenska Joomlaföreningen

Vi som är medlemmar delar erfarenheter, nyheter och tips kring Joomla! Vi arbetar aktivt med att stärka Joomla!s fäste inom CMS världen. Joomla! är ett av världens mest populära publiceringsverktyg (CMS) som gör att du som användare enkelt och snabbt kan publicera information på din webbplats utan kunskap om programmering av hemsidor.

Joomla! är ett dynamiskt, flexibelt och utbyggnadsbart CMS-system som dessutom är "open source". Joomla! är en applikation som installeras på en webbserver och har ett "Front-end" (själva hemsidan som besökarna ser) samt ett "Back-end" (administrationsläge där du redigerar hemsidan)