Fleet 101 AB

NON Åkeri rustar för framtiden och byter verksamhetssystem till K2

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 09:58 CEST

Transportföretaget Åkeri AB Nils Olof Nilsson (NON) från Trelleborg har under mars månad tecknat avtal om ett nytt verksamhetssystem. Systemleverantör är det Stockholmsbaserade företaget Fleet 101 AB.

”Vi har under lång tid arbetat med ett äldre system men konkurrensen inom åkerinäringen är knivskarp, vi kan aldrig slå oss till ro utan måste hela tiden analysera hur vi arbetar och vad vi kan göra effektivare. Med K2 från Fleet 101 får vi ett modernt system som vi kan anpassa till hur vi vill att våra processer skall se ut och inte tvärt om” säger Linus Nilsson, systemansvarig på NON.

”Vårt mål med detta är ju naturligtvis att få ett system och ett arbetssätt som hela tiden optimerar vår ordermottagning och trafikledning samtidigt som onödig administration skall undvikas. Systemet ger också förutsättningar att förse våra kunder med realtidsinformation gällande deras bokningar, vårt mål är att göra informationsflödet så transparent som möjligt för alla inblandade parter”.

Fleet 101´s system K2 används idag av ett 80-tal transportföretag runt om i Norden och bara i år har 10 nya företag blivit användare av K2.

”Innan vi bestämde oss för K2 kollade vi deras referenser noga. För oss var det viktigt att välja ett komplett system som vi vet kommer att fungera för vår verksamhet samtidigt som att det är minst lika viktigt att leverantören är mån om att ha en långsiktig relation med sina kunder. Med Fleet 101´s sätt att se på kundrelationer är vi säkra på att vi valt rätt leverantör ”, avslutar Linus Nilsson.

”Vi är självklart glada över att få samarbeta med NON. Vi ser fram emot att vara en långsiktig partner som hjälper NON att nå sina mål”, säger Mattias Samuelsson på Fleet 101.

För mer information, vänligen kontakta:

Mattias Samuelsson, Fleet 101, tel: 0703-22 78 98, mattias@fleet101.se

Linus Nilsson, IT & Systemansvarig Åkeri AB Nils Olof Nilsson, tel: 0410-485 88, linus@akerinon.com

Trelleborgsbaserade NON är ett anrikt transportföretag med sina anor från 1950. Idag är
verksamheten i första hand inriktad på transporter mellan och inom Sverige, Norge, Benelux-länderna och Tyskland. Konceptet bygger på att ha kontroll över hela transporten, från det att kunden bokar till att leverans sker. Målsättningen är att ligga långt fram i branschen och på ett kostnadseffektivt, miljöanpassat och trafiksäkert sätt uppfylla kundernas krav och förväntningar på utförda tjänster samt uppfattas som en seriös, tillförlitlig och högklassig leverantör. Mer information på www.akerinon.com

Fleet 101 utvecklar och marknadsför verksamhetssystemet K2 som idag används av 80 kunder i Sverige, Finland och Estland. Affärsidén är att effektivisera kundernas order och transportplanering samtidigt som de förenklar och effektiviserar processen med att fakturera och avräkna. K2 har även stöd för kommunikation med fordonen där digital arbetsorderhantering och positionering är två av huvudfunktionerna. I K2 ingår också internethemsidor för kunder, åkare samt chaufförer Mer information på www.fleet101.se