Ledstiernan AB

NonStop Television tecknar avtal med 3 - Silver första filmkanalen tillgänglig i mobilen

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 16:11 CET

NonStop Television förbereder nästa markbrytande lansering. Genom ett nytt avtal med 3 kommer filmkanalen Silver inom kort att finnas tillgänglig via deras abonnemang X-series. Därmed blir Silver den första filmkanalen i Europa att distribueras även till mobiltelefoner. Det slutna avtalet med 3 omfattar även Star! som sänder nöjesnyheter, galor och mode direkt till 3s mobilkunder.

"Vi är mycket glada att kunna erbjuda Silver som första filmkanal i mobilen till 3s kunder", säger Ignas Scheynius, VD NonStop Television AB. "NonStop Television söker ständigt nya distributionsformer för bolagets TV-koncept och med Star! och Silver tillgängliga i mobilnätet bekräftas vår position i framkanten av utvecklingen inom nya media".

Silver visar kvalitetsfilmer från världens alla hörn som produceras utanför de stora Hollywoodbolagen.

Läs mer om Millennium Media Group's (MMG's) dotterbolag NonStop Television på: www.nonstop.tv

För mer information kontakta:
Johanna Löf, Pressansvarig, NonStop Television AB
Tel: 08-673 99 43, Mobil: 070-754 99 43, E-post: johanna.lof@millenniumgroup.se

Om Ledstiernan
Ledstiernan AB (publ) är ett riskkapitalbolag med affärsidé att som aktiv ägare hjälpa kunskapsbaserade tillväxtföretag att realisera sin potential i syfte att skapa maximal långsiktig värdetillväxt. Portföljen består av 10 huvudinnehav där ägarandelarna i snitt uppgår till 40%. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. www.ledstiernan.se

Ledstiernan AB, Grev Turegatan 18, 114 46 Stockholm, Tel: 08-545 035 00, Fax: 08-545 035 35