Ledstiernan AB

NonStop Television växer, Star! lanseras i Baltikum

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 14:30 CET

De senaste året har nöjeskanalen Star! haft stora framgångar internationellt och nu satsar NonStop Television på Baltikums snabbt växande mediemarknad med lansering under november månad. Genom avtal med några av de största operatörerna i Baltikum ökar Star!s räckvidd stort.

NonStop Televisions nöjeskanal Star! når idag omkring 2,5 miljoner hushåll i Norden och Benelux och satsar nu på den snabbväxande marknaden i Baltikum. Genom avtal med de största kabel- och iptv-operatörerna i Estland och Lettland och inom kort även i Litauen kommer nöjeskanalen Star! att nå merparten av de digitala hushållen i Baltikum.

"Star!-konceptet fortsätter hela tiden att vinna mark och vi ser nu fram emot kanalens lansering i Baltikum som är en av de snabbast växande regionerna i Europa." säger Ignas Scheynius, VD på NonStop Television.

Nöjeskanalen Star! innehåller utöver några av världens största galor, som Golden Globe, Grammyn och Emmyn, de senaste nöjesnyheterna från Hollywood, reportage och program om film-, mode- och musik.

För mer information vänligen kontakta:
Ebba Bjelkholm, Pressansvarig, NonStop Television AB
Telefon: 08-673 99 43, Mobil: 070-754 99 43, E-post: ebba.bjelkholm@millenniumgroup.se

Om Ledstiernan
Ledstiernan AB (publ) är ett riskkapitalbolag med affärsidé att som aktiv ägare hjälpa kunskapsbaserade tillväxtföretag att realisera sin potential i syfte att skapa maximal långsiktig värdetillväxt. Portföljen består av 10 huvudinnehav där ägarandelarna i snitt uppgår till 40%. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. www.ledstiernan.se

Ledstiernan AB, Grev Turegatan 18, 114 46 Stockholm, Tel: 08-545 035 00, Fax: 08-545 035 35