BrandMaster

Nordbohus valde BrandMaster MRM

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2015 08:00 CEST

Vi är stolt över att kunna meddela att Nordbohus har valt BrandMaster som sin leverantör av MRM (hantering av marknadsföringsresurser).

Utmaning

Nordbohus är ett av Norges största bostadsbyggföretag. De säljer arkitektdesignade hus, färdiggjorda hus, stugor och garage och även större bostadsprojekt. Försäljning och marknadsföring sker genom lokala Nordbohus-återförsäljare, vilka också äger butikskedjan. Företaget behövde ett system för att samla ihop, dela, anpassa och distribuera marknadsföringsmaterial såsom annonser, prospekt, posters och skyltar.

Lösning

BrandMaster MRM gör det enkelt för Nordbohus att driva marknadsföringskampanjer med sina återförsäljare. Vår unika mallteknik för webb-till-tryck och webbannonser gör det möjligt för Nordbohus att skapa annonsmallar som kan anpassas till lokala behov utan att kompromettera varumärket. Nordbohus återförsäljare kan enkelt beställa marknadsföringsmaterial genom att använda Marketing Shop. Återförsäljare får också sin egen plats för förvaring av lokalt material.

Med BrandMaster MRM får de full kontroll över marknadsföringsmaterial och kampanjer både på central och lokal nivå. Vi välkomnar Nordbohus som ny kund och ser fram emot ett långt och spännande samarbete.

Nordbohus

• One of Norway’s largest house building companies
  • Chain office in Trondheim, Norway
  • 65 retailers all over Norway
  • Nordbohus retailers own the retail chain

BrandMaster erbjuder systemlösningar och tjänster för Brand Management och Marketing Resource Management. Brandmaster AS är representerat i över 45 länder med kunder som Telia Sonera, Statoil, Mercedes-Benz, ICA och Scania.

Brandmaster MRM är en internetbaserad marknadsföringsplattform, utformad för att hjälpa dig att planera, samla, dela, anpassa och distribuera dina marknadsföringsmaterial i alla kanaler.