Kpop Nonstop

Nordens första k-popkonsert

Press Release   •   Oct 16, 2013 23:50 CEST

Den 2:a november står Stockholm värd för Nordens första kpop-konsert. Gruppen VIXX, ett av Sydkoreas mest populära och bäst säljande band, inleder då sin världsturné på ett slutsålt Oscarsteatern och skapar därmed historia.

VIXX är en 6 medlemmar stark idolgrupp som debuterade förra året, men som redan har etablerat sig som en kraft att räkna med inom den sydkoreanska musikindustrin. Kända för sina dramatiska live-uppträdanden, enastående sångkapacitet och avslappnade stil, har de snabbt byggt upp en stor och stark fanbas i Sydkorea, men även internationellt.

VIXX:s relation till Sverige har länge varit stark. Hyde, deras mest framgångsrika låt hittills, producerades av svenska The Kennel och med anledning av detta, samt det mycket snabbt växande antalet fans i Norden, ville gruppen gärna komma till Sverige. Utöver konserten kommer gruppen även att spendera ett par dagar i vårt lands huvudstad för att spela in musikvideon till sin nästa singel.

Biljetterna till konserten släpptes den 3:e oktober och cirka 10 minuter senare kunde det konstateras att de var slut. Gruppens växande populäritet i Europa bekräftades ytterligare då en del av biljetterna visades vara sålda till länder som bland annat Ryssland, England och Tyskland. Då VIXX debuterade för knappt ett år sedan är detta en enastående prestation för ett sådan ung grupp.

Intervjuer kommer att ges i mån av tid. En presskonferens planeras till den 2:a november.

För mer information, intervjuförfrågan och presspass kontakta presschef Elin Törnqvist på press@asianonstop.com eller 0739-74 94 91

The concept for Asia Nonstop began with two friends discovering that the demand for Korean pop music (K-pop) was bigger than what was supplied in Stockholm. Stockholm has very few activities focusing on K-pop, even though the interest for Asian culture is growing each year. Together they decided to challenge the increasing demand in order to satisfy people’s interest in Korean music. They started arranging and planning for a K-pop club event, contacting people and companies for support. During the process they came across people who, not only wanted to help them, but join them and realize this club event.