Supersavertravel

Nå över 2 miljoner resenärer

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2012 06:38 CET

Uppsalabaserade eTRAVELi, Nordens största onlineresebyråkoncern, öppnar nu i full kraft upp samtliga sina kommunikationskanaler för annonser och andra kommersiella budskap. Därmed skapar man Nordens och Sveriges största och i särklass mest träffsäkra mediakanal för alla som är intresserade av att nå målgruppen resenärer.

”Ju mer information du har desto mer relevant kan kommunikationen göras. Tack vare analys av beteenden på våra websiter kombinerat med ren fakta i kölvattnet av en rese-transaktion, har vi ett informationsövertag utöver det vanliga. Vi äger kommunikationen med resenären från sök, via bokning till inför, under samt efter köpt resa. Kraften i det gör att vi nu på fullt allvar kan utmana de traditionella mediahusen” säger Johan Strid, Försäljningsdirektör för eTRAVELi.

Det normala sättet att se på varumärken som Supersavertravel, Seat24, Travelstart, TravelPartner etc är att det är resebyråer. Onlineresebyråer för att vara exakt. Det stämmer givetvis. Dessa varumärken är dock något mer än det, de är även mycket kraftfulla mediakanaler för alla som är intresserade av att kommunicera med målgruppen reseintresserade i allmänhet, och resenärer i synnerhet. Detta tänk är nytt i Europa, men i USA har man kommit långt och idag får de stora onlineresbyråerna över 8% av sin vinst från ”mediaintäkter”.

Johan Strid, Försäljningsdirektör eTRAVELi: ”Våra mediekanaler har ett unikt informationsövertag jämfört med traditionella medier. Tack vare analys av beteenden på våra olika webplatser, kombinerat med 100% fakta i kölvattnet av en reserelaterad transaktion (flyg, hotell, hyrbil etc), så vet vi en eller ofta flera av följande parametrar:

Sökning efter resor, resmål, hotell etc:

- Vilken eller vilka destinationer som söks, även historiskt.

- Vilka val som görs och vad som bokas

- Vilka val av tilläggsprodukter som görs eller inte görs

Vid bokning

- Vem som ska resa (kön, ålder, sällskap etc)

- Vart han/hon skall resa (destination, storstad, solsemester etc)

- När han/hon skall resa (datum, årstid etc)

- Hur han/hon skall resa (flyg, tåg etc)

All denna information är förstås ovärderlig för den som säljer produkter och tjänster lämpade för resenärer. Oavsett om det handlar om alternativa sätt att ta sig till eller från en flygplats, få tillgång till lokala erbjudanden för destinationen man ska till eller erbjudanden som rör typen av resa man ska på tex solsemester (solskyddsfaktor, solhattar etc).

Johan Strid förtydligar ytterligare: ”Vi, eTRAVELi har experimenterat med konceptet, genom att erbjuda enskilda annonser möjligheten att testa kraften i mediakanalen. Detta har gjorts med så pass stor framgång att bolaget nu tar ett strategiskt grepp om att bygga upp både mediakanalen från grunden, samt att bygga upp säljorganisationen som kommer att jobba med det operativt.”

Därtill har eTRAVELi knutit ett försäljningsavtal med Traveas Media för den dagliga operativa mediaförsäljningen..Bolagen har sedan tidigare ett samarbete där eTRAVELis mobila resplan, som utvecklats och leveras av Traveas löpande är en viktig del i eTRAVELi’s kommunikation med kunderna

Läs mer om Traveas på www.traveas.com

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Strid
Försäljningsdirektör eTRAVELi
johan.strid@etraveli.com

Är du intresserad av att annonsera hos eTRAVELi:

Helena Sjögren
Försäljningschef Media eTRAVELi
helena.sjogren@eTRAVELi.com

Gustaf Karling
VD Traveas AB
gustaf@traveas.com

About eTRAVELi:

European Travel Interactive AB (eTRAVELi) is an online travel agent offering air tickets, hotel reservations and other travel related services through multiple brands. For 2011 eTRAVELi had a gross sales of SEK 6,478 billion (€ 717 million) and for 2010 eTRAVELI had a gross sales of 6,345 billion (€ 705 million).

About Traveas:

Traveas – the best of two worlds: Technology & Media.
Traveas Media is more than a media ad sales company! We are an outsourcing partner for the full process of selling media advertising. Through experience, knowledge and relevance we help our clients to fulfill their obejctives as being, or becoming, a leading media channel. Our mission: "To turn content into value".