Nordic Bench

Nordic Business Travel Awards 2018 - Här är Nordens bästa affärsreseleverantörer!

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2018 16:45 CET

Nordic Bench utsåg den 15 mars i Helsingfors, i samarbete med de fyra Nordiska affärsreseföreningarna (DBTA, FBTA, NBTA, SBTA), Nordens bästa affärsreseleverantörer i sex kategorier. Vinnarna är:

• NORDENS BÄSTA FLYGBOLAG - Finnair (Topp 3: Finnari, SAS, BRA)
  • NORDENS BÄSTA HYRBILSBOLAG - Europcar (Topp 3: Europcar, Hertz, Avis)
  • NORDENS BÄSTA HOTELLKEDJA - Clarion Hotels (Topp 3: Clarion Hotels, Sokos Hotels, Scandic Hotels)
  • NORDENS BÄSTA TMC - HRG Nordic (Topp 3: HRG Nordic, BCD Travel, Carlson Wagonlit Travel)
  • NORDENS BÄSTA BETALLEVERANTÖR - First Card (Topp 3: First Card, Eurocard, Air Plus)
  • NORDENS BÄSTA SÄLJ/KAM/AM AVDELNING - Clarion Hotels (Topp 3: Clarion Hotels, BCD Travel, First Card)

Basen för utmärkelsen är Nordiska travel managers och inköpare av resetjänster från cirka 350 medlemsföretag i danska, finska, norska och svenska affärsreseföreningarna (DBTA, FBTA, NBTA, SBTA) som har utvärderat de olika reseleverantörer (flygbolag, hotellkedjor, hyrbilsföretag, resebyråer och betalleverantörer) som deras företag använder i affärsresor. Detta är några av de största företagen i Norden avseende omsättning, antal anställda och resebudget.

Nordic Bench är ett svenskt analysinstitut med fokus på oberoende branschstudier med stöd av en internationell standard för Net Promoter-metodiken. Tillämpningar av Net Promoter Score ger stöd till företag att minska kundbortfall, mobilisera lojala ambassadörer i kundkretsen och generera viktiga insikter om vad som driver egna och konkurrenters kunders lojalitet.