The Concept Factory AB

Nordic Chain väljer The Concept Factory

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 17:18 CEST

Det nordiska transportföretaget Nordic Chain har valt The Concept Factory till ny huvudbyrå efter ett pitchförfarande. Byråns uppdrag består i att utveckla en ny varumärkesplattform och ta detta vidare till en ny grafisk profil, webbplats, företagspresentation och kampanjmaterial.

"The Concept Factory presenterade en lösning som var kreativ, smart och som kommer kunna fungera på olika marknader. Dessutom har de en stor kunskap om transport- och logistikbranchen och visade stor förståelse för den situation vi befinner oss i", säger Bror Gustafsson, Nordic Development Manager på Nordic Chain.

"Det ska bli spännande att få bidra till att stärka Nordic Chains marknadsposition. De befinner sig just nu i ett spännande utvecklingsskede och vi ser fram emot ett långt och givande samarbete", säger Cecilia Fredholm, ansvarig projektledare The Concept Factory.

Nordic Chain är ett heltäckande transportnätverk för landtransporter av styckegods inom Norden - i ett samarbete mellan fyra ledande nordiska transportföretag. Tillsammans erbjuder medlemmarna i Nordic Chain kostnadseffektiva Nordentransporter med fokus på personlig service och hög kvalitet.