MPC AB

NORDIC CHOICE HOTELS BLIR NY TOURPARTNER TILL FÖRETAGSEVENEMANGET MPC STJÄRNGOLF

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2018 13:32 CET

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkedjor med cirka 190 hotell i Skandinavien och Baltikum och över 14 000 anställda. Företaget ägs av Home Invest, som i sin tur är helägt av Petter Stordalen.

Nordic Choice Hotels kommer vid samtliga orter delta med egna team i tävlingen och även egen marknadsyta på banan genom sitt hålvärdskap. Nordic har också stort generellt samarbete med golfen i form av särskilda paketlösningar med boende och golf.

-Känns mycket bra att Nordic Choice är klar som tourpartner. De har högklassiga hotell vid samtliga av våra spelorter och stämmer väl in för den målgrupp och profil MPC Stjärngolf har, säger Marcus Palmquist, CEO Partner MPC AB.

-Det är med stort intresse och engagemang vi kliver in som Tourpartner till företagsgolfen MPC Stjärngolf. Vår hotellprofil stämmer väl in i evenemangets upplägg och dess deltagare. Vi ser även fina utvecklingsmöjligheter med MPC AB som evenemangsbyrå, säger Eric Paananen, Key Account Manager Sports, Sweden & Finland, Nordic Choice Hotels

MPC Stjärngolf
Evenemanget MPC Stjärngolf arrangeras för femtonde året i rad och är numera en landstäckande tour i Sverige. Tävlingsorter är Visby, Sundsvall, Stockholm, Malmö och Göteborg där vinnarna från varje ort går vidare till Europatävling i Marbella, vinnaren där går vidare till sluttävlingen i Miami.

- Intresset för touren är större än någonsin men närmare tusen deltagare. Vi har även ett antal
nyheter inför årets tour där några delar är extra satsning för affärskvinnor, välgörenhet,
seminarium med mera, säger Marcus Palmquist.

MPC Stjärngolf har premiär i Visby onsdagen den 13 juni, för mer information se www.stjarngolf.se