EKPR & Kommunikation

Nordic Cooker, 2012 års personliga kock - Kom hem till en färdiglagad middag!

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 11:00 CET

De flesta har svårt att få livspusslet att gå ihop. Tiden är knapp och sällan har vi möjlighet att spendera flera timmar i köket. På samma gång vill de flesta av oss äta nyttigt och näringsrikt.  Nordic Cooker ger oss just den möjligheten! Du bestämmer själv när maten ska börja tillagas och när du kommer hem är maten färdig. Mer tid och ingen stress!

- Jag funderade länge på hur man skulle kunna skapa ett mindre stressigt liv kring matlagningen. Jag vill ge folk möjlighet till god, hälsorik och hemlagad mat och samtidigt mer fritid. Det är precis vad Nordic Cooker erbjuder, säger Annica Ingemarsson produktutvecklare av Nordic Cooker.

Maten tillagas på färska eller frysta råvaror, på låg temperatur och under lock vilket gör att vitaminer och näringsämnen bevaras och gör maten extra smakrik. Keramikgrytan som maten tillagas i rymmer fem liter vilket motsvarar mat för upp till åtta personer. Nordic Cooker har en separat programmerbar kontrollpanel, stilren design i rostfritt stål, löstagbar keramikgryta som maten snyggt kan serveras i men också förvaras i. Nordic Cooker kompromissar inte utan kombinerar både snygg design med funktion och kvalitet.

Nordic Cooker sparar både på din tid och på din plånbok då en Nordic Cooker endast drar 300 watt vilket är en enorm besparing då en normalugn drar ca 3500 watt.

På Nordic Cooker’s hemsida www.nordiccooker.se finns över 100 inspirerande skandinaviska och internationella recept speciellt framtagna för Nordic Cooker.

Rekommenderat utpris: 1695 sek.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

EKPR provides its clients with full service media and sponsorship consultations, publicity promotion and press releases.
Our clients are some of the most exciting and tone-setting on the Swedish and international arenas. EK PR’s corporate mission is based on close and frequent contacts with journalists at newspapers, and at business and consumer magazines. We also work closely with the music industry and TV. This way we achieve and uphold a unique dialogue with the most important channels to your target groups.