Nordic Poster Collective

Nordic Design Collective firar 3-årsjubileum med stor omdesign

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2015 13:02 CEST

Nordic Design Collective, ny logotype

I samband med att Nordic Design Collective firar 3-årsjubileum med att göra en stor omdesign av sitt varumärke. Ett omfattande värderingsarbete har lagt grunden till den nya satsningen, där ännu större fokus kommer läggas på formgivarna bakom produkterna.

Den nya varumärkesplattformen lanseras idag med en ny design av hemsidan. Med ett starkare och tydligare formspråk vill man sätta större fokus på både produkterna och formgivarna, och ge dem en starkare röst.

- Vi har haft tre framgångsrika år och ser att vi verkligen fyller ett behov på marknaden för både konsumenter och formgivare. Vi vill inte bara hjälpa kunderna att hitta unika och vackra produkter till sina hem, utan också samtidigt stötta våra designentreprenörer att bygga sina företag. Samtidigt ser vi hur det internationella intresset fortsatt ökar, vilket är både spännande och glädjande, säger Maria Richardsson, grundare och vd.

Nordic Design Collective, new brand identity

Den nya designen är utvecklad av Nordic Design Collective i samarbete med Söderform, och lägger en bra grund för fortsatt utveckling av plattformen. Som en del i satsningen kommer man också satsa mer på det populära online magasinet Nordic Living, och öka utgivningstakten till 8 nummer per år.

Nordic Design Collective har också nyligen blivit utsedda av tidningen Internetworld till en av Sveriges bästa e-handelssajter, för tredje året i rad.
- Det är med en oerhörd stolthet vi ser på vår plats på listan. För oss är placeringen en bekräftelse på det växande intresset att få hjälp att hitta unika produkter och att man som konsument också vill stötta den lokala och småskaliga designbranschen, säger Maria Richardsson.

För mer information eller högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Maria Richardsson, grundare och VD
maria@nordicdesigncollective.se
08-55 11 46 91

Välkommen till nya Nordic Design Collective!

Nordic Design Collective är Sveriges mest spännande sajt för ny svensk design. Här kan du handla nya designprodukter som du inte hittar någon annanstans - direkt från formgivaren! Nordic Design Collective startades i mars 2012 för ett ge passionerade designentreprenörer en plattform att nå ut till en bredare målgrupp med sina produkter. Den populära nätbutiken har utsetts till en av Sveriges 100 bästa sajter 2012-2015  (InternetWorld Topp 100). Grundare och VD är Maria Richardsson. Besök oss på www.nordicdesigncollective.se.