Nordic Design Collective

Nordic Design Collective ger fler möjlighet att bli delägare genom crowdfunding

Pressmeddelande  •  2012-09-03 09:42 CEST

När lanseringen av FundedByMe Equity nu erbjuder möjlighet för crowdfunding där allmänheten bjuds in som delägare i startups och företag är Nordic Design Collective ett av de första bolagen att delta.

Finansieringen skall i första hand möjliggöra internationell expansion. ”Med ett stort internationellt
intresse för nordisk design tillsammans med en stark trend att vilja stötta mindre företagare och form-givare tror vi att detta kommer öka tillväxten snabbt. Vi får redan idag förfrågningar från internationella kunder och vi vill kunna ta tillvara på det stora intresset” säger Maria Richardsson, grundare och VD.

”För oss känns det här som ett naturligt nästa steg” fortsätter Maria. ”Hela modellen för Nordic Design Collective och Signerat.se bygger på styrkan i att samla många duktiga formgivare under ett tak, och jag tror att det gäller även för de som vill engagera sig i bolaget på annat sätt. Dessutom gillar jag att göra saker på ett annorlunda sätt än vad man traditionellt gjort, oavsett om det gäller sättet att bedriva handel, affärsmodell eller finansiering.”

Fenomenet crowdfunding bygger på att många personer bidrar med små belopp, och det senaste året har FundedByMe framgångsrikt etablerat  konceptet i Sverige. Nu utökar de sin verksamhet med FundedByMe Equity där det öppnas möjligheter för flera mindre aktörer att tillsammans finansiera ett bolag i uppstartsfas. För att bli delägare i ett bolag kan det nu räcka med en investering på ett par tusenlappar. Nordic Design Collective är oerhört stolta och spända över att få vara en av de första entreprenörerna som nu är del i att lansera FundedByMe Equity.

”Nordic Design Collective är ett ungt bolag med med visioner, driv och stor internationell potential. Vi på FundedByMe är oerhört stolta över att kunna presentera Nordic Design Collective som ett utav de bolag som är med vid vår lansering. Det är för entreprenörerna som har modet att vara coola och innovativa som vi har skapat FundedByMe Equity.” säger Daniel Daboczy, grundare och VD för FundedByMe.

Tjänsten lanseras nu i stängd beta-version på fundedbyme.com/equity.
För inloggning, kontakta Maria Richardson

Maria Richardsson, grundare och VD
maria@nordicdesigncollective.se, 08-55 11 46 91

Nordic Design Collective är Sveriges mest spännande sajt för ny svensk design. Här kan du handla nya designprodukter som du inte hittar någon annanstans - direkt från formgivaren! Nordic Design Collective startades i mars 2012 för ett ge passionerade designentreprenörer en plattform att nå ut till en bredare målgrupp med sina produkter. Grundare och VD är Maria Richardsson, som även driver Signerat.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom