Nordic Poster Collective

Nordic Design Collective lanserar internationell butik

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2013 15:50 CEST

I helgen lanserades Nordic Design Collective för en internationell publik och kan nu erbjuda det breda sortimentet  av designprodukter från nya och oberoende svenska formgivare till kunder i hela världen.

- Vi vet att det internationella intresset är stort, och många av våra internationella besökare har efterfrågat att kunna köpa produkter på vår sajt, berättar Maria Richardsson, grundare och VD på Nordic Design Collective. - Redan under premiärhelgen gick beställningar iväg till tre kontinenter vilket visar att intresset för nordisk design är ett globalt fenomen.

- De nära 100 formgivare vi jobbar med är egenföretagare med stor talang och små resurser, och den stora  utmaningen för dem är att nå ut till en tillräckligt stor målgrupp med sina produkter, fortsätter Jenny Sörling, sortimentsansvarig på Nordic Design Collective. - Jag är glad och stolt över att vi nu kan hjälpa till med det.

Efter att ha genomfört Sveriges första equity crowdfunding via Funded by Me inleddes projektet för internationalisering i vintras, och lanseringen nu i september är ett direkt resultat av kampanjen.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Richardsson, grundare och VD
maria@nordicdesigncollective.com

Nordic Design Collective är Sveriges mest spännande sajt för ny svensk design. Här kan du handla nya designprodukter som du inte hittar någon annanstans - direkt från formgivaren! Nordic Design Collective startades i mars 2012 för ett ge passionerade designentreprenörer en plattform att nå ut till en bredare målgrupp med sina produkter. Den populära nätbutiken utsågs till en av Sveriges 100 bästa sajter 2012 (InternetWorld Topp 100). Grundare och VD är Maria Richardsson. Besök oss på www.nordicdesigncollective.com.