Nordic Design Collective

Nordic Design Collective öppnar popup-butik på Äntligen Hemma-mässan

Pressmeddelande  •  2012-03-28 09:22 CEST

Efter förra veckan framgångsrika lansering av den nya webbutiken fortsätter nu Nordic Design Collective att fira genom att öppna popup-butik på Äntligen Hemma-mässan i Stockholm i helgen. Ett urval av butikens produkter finns på plats och flera av formgivarna finns också på plats.

- Även om vi är en nätbutik och har nästan all vår verksamhet på webben, så är det viktigt för oss att komma ut i nya kanaler och möta våra kunder även i andra miljöer. Äntligen Hemma-mässan är ett spännande forum för detta och jag hoppas att mässans besökare ska bli inspirerade och imponerade av hur många duktiga formgivare vi har i vårt land, säger Maria Richardsson, grundare av Nordic Design Collective. - Vi kommer ha ett urval av produkterna med oss i montern så att du kan få din produkt med dig hem direkt, men vi kommer såklart också ha med oss nätbutiken i montern, så att man kan handla från hela vårt sortiment direkt på plats.

Varje dag kommer också en av formgivarna att föreläsa och berätta mer om sin bakgrund och idéerna bakom deras produkter.
- Eftersom vi på Nordic Design Collective brinner för att lyfta fram svensk design var det självklart att bjuda in formgivarna själva för att berätta om historien bakom deras produkter. Det finns alltid en inspirerande resa bakom varje produkt och jag ser fram emot att få höra deras historier, säger Maria Richardsson.

fredag kl 13.30 kommer Åsa Kax från EmyLittle att berätta mer om varför de tycker att det är så viktigt att uppdatera våra traditioner och varför de älskar Dalarna så mycket.

lördag kl 13.30 kommer Sofie Sjöström att inspirera till egna inredningsprojekt, berätta om den stylistutbildning hon är lärare på och förstås också om sin egna formgivning och vad som ligger bakom hennes idéer.

söndag kl 13.30 träffar vi Karolina Furtenbach från Frau Furtenbach. För henne är det också viktigt att förnya och hålla liv i gamla traditioner, och det kommer hon berätta mer om då.

Äntligen Hemma-mässan äger rum på Stockholmsmässan i Älvsjö, och Nordic Design Collective finns i monter C04:13. Mässan har följande öppettider:

Fredag 30 mars 10-19
Lördag 31 mars 10-19
Söndag 1 april 10-17

För mer information:
Maria Richardsson, grundare och VD Nordic Design Collective
maria@nordicdesigncollective.se
08-55 11 46 91

I mars 2012 kommer vi att öppna Sveriges mest spännande sajt för ny svensk design. Du kommer att kunna handla nya designprodukter som du inte hittar någon annanstans - direkt från formgivaren!

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom