Nordic Edge

Nordic Edge lanserar en lösning för säker inloggning och effektiv användaradministration av Google Apps

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 16:00 CEST

Allt fler företag och organisationer inser fördelarna med att lyfta över sina tjänster till Google Apps. För att skydda affärskritisk information som är utlagd på "molnet", krävs både säker inloggning och en effektiv användaradministration. Opacus från Nordic Edge är ett helhetskoncept som är specifikt framtaget för Google Apps för att lösa dessa utmaningar.

"När det gäller att skydda känslig information som finns i "molnet" är säker inloggning en grundförutsättning. Vår nya Opacus-lösning ger en säker inloggning till Google Apps samt en enkel och automatisk användaradministration för användare av Google Apps. Lösningen sparar tid och pengar och kan lätt anpassas till företagets behov", säger Jim Carlsson, VD på Nordic Edge.

Med Opacus kan användare logga in säkert med valfri inloggningsmetod, t ex certifikat, hård- och mjukvarudosa, mobil klient eller engångslösenord som skickas till mobilen. Nordic Edge levererar även stark autentisering till mindre bolag som saknar egen infrastruktur.

Opacus förenklar och automatiserar hanteringen av användare genom en central användaradministration. Ändringar behöver bara göras på ett enda ställe och informationen uppdateras både lokalt och hos Google Apps. Opacus kan också massmigrera användarkonton från det interna systemet till Google Apps.

Läs mer om Opacus på www.securethecloud.com

Om Nordic Edge

Nordic Edge är en ledande leverantör av säkra lösningar för identitets- och åtkomsthantering som gör att organisationer kan säkra och hantera sina digitala identiteter. Erbjudandet inkluderar tvåfaktorsautentisering, rollbaserad delegerad användaradministration, synkronisering och provisioning. Mer än 10 miljoner identiteter administreras idag av Nordic Edges lösningar och över 1 miljon användare loggar in säkert med Nordic Edges produkter varje månad. Nordic Edge grundades i Sverige år 2001 och har idag kunder i mer än 25 länder.

För mer information om Opacus, kontakta Jim Carlsson, VD Nordic Edge. Mobilnummer 0703-06 75 30.

Om Google

Googles målsättning är att ordna världens samlade information och göra den tillgänglig för alla. Genom Google Apps kan företag, skolor och organisationer få tillgång till kraftfulla verktyg för kommunikation, produktivitet, samarbete och säkerhet direkt i webbläsaren och därmed få mer tid och resurser över till sina huvudmål. Cirka 1 miljon organisationer använder Google Apps idag.