Nordic Edge

Nordic Edge levererar molnsäkerhet till Getronics

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 04:03 CET

Getronics, Hollands största ICT leverantör, väljer Nordic Edge för att leverera en komplett lösning för federerade tjänster (Federated Services). Lösningen som körs i Getronics datacenter används för att ge säker autentisering mot molntjänster för både nationella som företagssystem.

Trenden att använda molntjänster har lett Getronics att se till deras managerade tjänster är redo för nya tider. Genom att använda Opacus från Nordic Edge kan Getronics nu erbjuda fullt stöd för federerade tjänster (baserade på protokoll som SAML, SPM och XACML) och lösningar för Provisionering, Single Sign-On och Stark Autentisering (där bland annat engångslösenord eller x.509-certifikat kan användas). Getronics kan skräddarsy lösningen för varje kund på ett effektivt sätt.

- När vi behövde en lösning för säker åtkomst till vår nya plattform för federerade tjänster, skannade vi marknaden och valde till slut Nordic Edge. Tack vare Nordic Edge har vi nu en plattform uppe och vi kan erbjuda säker åtkomst till både federerade och traditionella tjänster som körs i våra datacenter, säger Haydar Cimen, Global Director Security Service, Getronics.

- Genom trenden att flytta tjänster till molnet ser vi fler och fler organisationer som behöver kompetenta lösningar för att få säker åtkomst och användarhantering. Vår förmåga att snabbt få igång systemen hos våra kunder gör oss till det naturliga vale , säger Tord Fransson, Produktchef, Nordic Edge.

Om Getronics
Med fler än 26,000 anställda i över 30 länder är Getronics en av de ledande leverantörerna av oberoende lösningar och tjänster. Genom konsult-, integrations och implementationstjänster runt infrastruktur och affärslösningar hjälper Getronics många av världens största organisationer att få ut det mesta ur sina investeringar samt att förbättra dialogen med deras kunder. Getronics huvudkontor ligger i Amsterdam med regionkontor i Boston och Singapore. Getronics handlas på Euronext Amsterdam (GTN). www.getronics.com.

Om Nordic Edge
Nordic Edge utvecklar lösningar för identitets och åtkomsthantering för både lokala nätverk och molntjänster. Nordic Edge sparar tid och pengar för organisationer samt erbjuder säker åtkomst och förbättrad användaradministration.

Produkterna inkluderar stark autentisering, rollbaserad delegerad administration och provisionering. www.nordicedge.se, www.securethecloud.com

För mer information, kontakta Tord Fransson, Produktchef, 08-122 07 500, tfransson@nordicedge.se