Involve Communication AB

NORDIC EDGE TILL INVOLVE COMMUNICATION

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 09:51 CET

Involve Communication träffade i dagarna ett avtal med IT-säkerhetsföretaget Nordic Edge om en lösning för att lansera bolaget på en världsmarknad.
”Vi är väldigt stolta och glada över att Nordic Edge valde att samarbeta med oss. Och att de vill göra en resa som sträcker sig över lång tid”, säger Niklas Bodell, kommunikationschef och strategisk rådgivare på Involve Communication.

Nordic Edge är företaget med de smarta, mobila och enkla lösningarna för en säkrare IT-värld. I våras fick världskoncernen Intel, med en omsättning på 47 miljarder USD förra året, upp ögonen för det svenska säkerhetsföretaget och genomförde därmed ett förvärv.

Det öppnade omedelbart en världsmarknad för Nordic Edge.

”Intel vill att vi ska lanseras på i princip samtliga världens marknader. Eftersom jag visste att Involve Communication har stor erfarenhet av att hjälpa internationella företag med kommunikation på globala marknader vände jag mig till dem, säger Jim Carlsson, grundare och VD för Nordic Edge och fortsätter:

”Vi har ett behov av att kommunicera både inom Intel-koncernen och direkt med återförsäljarkanalen inom säkerhetsområdet och där ser vi Involve Communication som en viktig samarbetspartner. Inte minst behöver vi även Involves Communications tjänster för PR och marketing communication.”

”Nordic Edge står inför enormt spännande utmaningar och tillsammans ska vi anta dessa på ett kreativt, effektivt och ett mätbart framgångsrikt sätt”, säger Niklas Bodell.

I samband med den senaste tidens allvarliga hackerattacker uppmärksammades Nordic Edges säkra produkter och Jim Carlsson deltog i debatten om att det faktiskt finns lösningar för den typen av alltmer vanliga problem. Det står därför klart att behovet av Nordic Edges mobila och säkra erbjudande kanske är större än någonsin. Inte minst på den amerikanske marknaden, som också varit utsatt för allvarliga attacker.

Redan idag använder bland andra de stora svenska mediehusen, Schibsted och Bonnier, Nordic Edges lösningar samt en rad europeiska banker och storföretag.

För ytterligare information:

Jim Carlsson, VD Nordic Edge, tel: 070-306 75 30

Niklas Bodell, kommunikationschef Involve Communication, tel: 070-521 11 99

Involve Communication en ledande kommunikationsbyrå för Sveriges största bolag.
Vi är en flerfaldigt prisbelönt byrå för företag och organisationer i ständig förändring. Erbjudandet handlar om en rad kommunikationslösningar som bland annat omfattar ett varumärkesskyddat mät- och analysverktyg. Involve Communication erbjuder även strategisk rådgivning för varumärkes- och kommunikationstrategier, förändringskommunikation, stöd för kommunikativt ledarskap, PR, medierelationer samt expertis för närvaro i sociala medier. Bland Involve Communications kunder räknas ASSA ABLOY, Axfood, H&M, IKEA, Saab, SCA, Scania, Stenasfären, Stockholms Stad, Twilfit, Volvo IT med flera. Tillsammans omfattar det tiotusentals medarbetare, kunder och andra målgrupper över hela världen som alla på något sätt dagligen kommer i kontakt med Involve Communication.