Nordic Growth Market NGM AB

NORDIC GROWTH MARKET NGM AB: NGM AVVAKTAR MED BESLUT KRING KVÄLLSHANDEL

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 16:19 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

Under perioden 1 april - 18 juni i år erbjöd NGM möjligheten att kvällstid handla svenska och norska storbolagsaktier via NGMs handelsplattform Freeway. Under denna period konstaterades att de tekniska anpassningar som krävdes hos börsmedlemmarna för att kunna erbjuda kunderna denna möjlighet ännu inte var fullt ut genomförda . Beslut fattades då tillsammans med de börsmedlemmar som varit aktiva i kvällshandeln att göra ett uppehåll under sommaren.

Då det fortsatt pågår anpassningar av teknik hos börsmedlemmarna och diskussionerna kring komplettering av utbudet ännu inte är slutförda har NGM beslutat att avvakta med att fastställa datum för återupptagande av kvällshandeln.

Roger Peleback, NGM, telefon: + 46 8 56639025, r.peleback@ngm.se

Om NGM-börsen:
Nordic Growth Market, NGM-börsen, startade sin verksamhet 1999 och är nu en av två börser i Sverige med börstillstånd från Finansinspektionen. NGM-börsen är börsen som har specialanpassats för tillväxtbolagens behov och resurser och utmanar främst när det gäller service, utbud och pris. Eftersom NGM-börsen kontrollerar sitt handelssystem kan handelssystemet alltid anpassas efter marknadens snabba utveckling. I dagsläget finns över 40 bolag noterade på NGM-börsen med ett marknadsvärde som överstiger 11 miljarder kronor. www.ngm.se