Nordic Growth Market NGM AB

NORDIC GROWTH MARKET NGM AB: NOTERING AV MINI FUTURES PÅ NDX.

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 11:19 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

Torsdagen den 11 september noteras 14 stycken MINI Futures på NDX. Med denna notering ges investerare möjlighet att gå både lång och kort i bl.a. S&P 500, Eurostoxx50 och Hang Seng China Enterprises Index.

"Vi är mycket glada att som första börs i Norden notera MINI Futures. MINI Futures är ett transparent värdepapper som finns på många marknader runt om i Europa och som där blivit en mycket populär investeringsform. Det är extra roligt att ABN AMRO via denna notering ger investerare en möjlighet att enkelt få exponering mot dessa underliggande index. Det kan vara intressant för en svensk investerare att genom en MINISHORT t.ex. skapa ett skydd mot kursfall i fonder med exponering mot samma underliggande index.", säger Tommy Fransson, Head of listing and Issuer Services på NDX.

"Vi utvecklar ständigt intressanta produkter för svenska investerare. Nu med ännu mer kraft och bredd när ABN AMRO integreras med The Royal Bank of Scotland, en av världens allra största banker,"säger Niklas Åkerfelt, Head of Nordic Public Distribution, Equity Derivatives.

Han fortsätter:
"Finansmarknadens förändringar och utveckling skapar ständigt nya möjligheter. Idag krävs det mer än traditionella investeringsformer för att lyckas riktigt bra. Det krävs nya alternativ och förmågan att se sådant som inte är uppenbart för alla. Har du en klar syn på marknadsutvecklingen skapar RBS möjligheten för dig att dra nytta av din marknadstro oavsett om du tror på en uppgång eller nedgång".

Information om MINI Futures hittas på www.ndx.se eller på www.abnamromarkets.se. Under oktober kommer NDX att lansera sin nya plattform för utbildning - NDX Education. Där kan du lära dig mer om bl.a. olika typer av finansiella instrument, varav Minis är en typ.

För ytterligare information, kontakta:
Nordic Growth Market
Tommy Fransson, Head of Listing and Issuer services NDX