Nordic Growth Market NGM AB

NORDIC GROWTH MARKET NGM AB: SÄNDER LIVE FRÅN RÅVARUSEMINARIUM DEN 9 NOVEMBER

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2006 14:32 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=44129

Den 9 november anordnar Nordic Growth Market ett heldagsseminarium med bolag verksamma inom olja, gas, guld, mineraler och övrig prospektering. Bolagen finns noterade på NRX eller har ansökt om notering. Dessutom deltar andra intressanta bolag och branschanalytiker.

Seminariet kommer att sändas live på Internet 09:00-15:00. Se www.ngm.se/live för mer information. Seminariet är fullsatt, men följ oss gärna på Internet!

Natural Resources Index, NRX, är ett index och ett branschforum bestående av bolag på Nordic Growth Market. Att skapa ett eget branschindex är ett sätt för Nordic Growth Market att synliggöra bolagen och sektorn. Följ utvecklingen på www.nrx.se.

Fredrik Ljung, noteringschef
Nordic Growth Market

Föreläsare:

International Gold Exploration (NGM: IGE)
Michael Nilsson, VD

Gexco (NGM: GXCO)
Jon Fangel, VD

Benchmark Oil & Gas (NGM: BMOG)
Jan Lundqvist, VD

Central Asia Gold (NGM: CAG)
Torbjörn Ranta, VD

Endomines
Timo Lindborg, VD

Svenska Capital Oil
Guy C de Caprona, VD

Raw Materials Group
"Prospekteringsboomen - hur länge håller den i sig?"
Magnus Ericsson, Senior partner

Malka Oil
Torbjörn Ranta, tf VD

Om Nordic Growth Market
Nordic Growth Market startade sin verksamhet 1999 och är en av två börser i Sverige med börstillstånd från Finansinspektionen. Nordic Growth Market är börsen som har specialanpassats för tillväxtbolagens behov och resurser och som utmanar när det gäller service, utbud och pris. I dagsläget finns över 40 bolag noterade på Nordic Growth Market.