Nordic Growth Market NGM AB

Nordic Growth Market välkomnar Commerzbank

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2007 15:47 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=46452

NORDIC GROWTH MARKET NGM AB: PRESSMEDDELANDE

Nordic Growth Market välkomnar Commerzbank som ny emittent av kapitalskyddade produkter på Nordic Derivatives Exchange, NDX.

"Det är glädjande att välkomna Commerzbank, en av Tysklands ledande affärsbanker, som ny emittent på NDX Bonds. Marknaden för strukturerade produkter är kraftigt växande och vi arbetar hårt för att kunna erbjuda den mest attraktiva börsen i Norden inom detta segment.
Att Commerzbank nu valt NDX som noteringsplats stärker oss ytterligare. En effektiv, flexibel och serviceinriktad noteringsprocess kombinerat med den avgiftsstruktur vi har attraherar nu i allt högre grad även internationella emittenter.", säger Roger Peleback, Vice VD NGM.

"Vi på Commerzbank Corporates and Markets är stolta över att tillsammans med Avanza kunna erbjuda vår första strukturerade produkt på den svenska marknaden. Produkten listas på NDX vilket vi ser som startskottet på ett framtida samarbete vad gäller listning av strukturerade produkter i Norden. Den Afrikanska korgen är en nytänkande produkt som tillvaratar affärsmöjligheterna inom den Afrikanska kontinenten till fördel för våra kunder. Intresset har varit mycket stort och vi tycker att det är roligt att kunna erbjuda denna kapitalskyddade produkt som inriktar sig på Afrika. Vi arbetar ständigt på nya spännande idéer som vi tror kommer att bli lika framgångsrika som denna produkt." säger Jakob Palmqvist, Sales Structured Derivatives, Commerzbank.

För ytterligare information kontakta:
Nordic Growth Market - Tommy Fransson, Head of Investment Products and Listings Nordic Derivatives Exchange (NDX), +46 8 566 390 49, t.fransson@ngm.se Commerzbank - Jorge Masalles, Head of Financial Institutions and Marketing - Commerzbank Corporates & Markets, +44 20 7469 3390

About NDX
Nordic derivatives Exchange (NDX) is a market for listing and trading of derivatives and other structured products. The market is operated by Nordic Growth Market (www.ngm.se), a regulated market under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority.

NDX offers listing and trading of derivatives and structured products and the ambition is to offer issuers and other market participants a flexible market for all types of products. Especially important for NDX is the encouragement of a market driven product development as well as the establishment of a powerful framework for marketing of issuers and issuers' products.

NDX offers an increased influence for issuers and increased opportunities for product development. Further, NDX offers a platform that also aims at increasing the understanding and knowledge of derivatives and other structured products for the members' customers.