Sony Sverige.

Nordic Music Awards: Sony Ericsson delar ut guldplektrum och 100 000 kr till Best New Breakthrough

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 12:03 CEST

På lördag 29 oktober går Nordic Music Awards av stapeln på Forum i Köpenhamn. Ett av de mest spännande priserna, Best New Breakthrough, delas ut av Sony Ericsson. Förutom äran belönas vinnaren med en Walkman-telefon och ett överdimensionerat Walkman-plektrum i äkta guld. Dessutom får artisten 100 000 kr som ska användas för fortsatt artistisk utveckling.

– Nordic Music Awards har snabbt etablerat sig som ett av de mest prestigefyllda musikpriserna i Norden. Sony Ericsson är ett ungt och hungrigt företag så det passar oss att uppmärksamma unga och hungriga artister, säger Ola Lilja-Molén, Marknadschef på Sony Ericsson i Norden.

Sony Ericssons pris består av ett gigantiskt guldplektrum i 18 karat guld. Plektrumet är skapat av Benjamin Rosengren, Sveriges bästa unga guldsmed och medlem i Yrkeslandslaget. Plektrumet hänger, tillsammans med en Sony Ericsson W800i, i en guldkedja som likt en OS-medalj kommer att hängas över over nacken på den lycklige vinnaren.

De 100 000 kronor som artisten eller bandet får ska användas till fortsatt utveckling av karriären, till exempel till studiotid, videoinspelning eller instrument.

Sony Ericsson medverkan vid Nordic Music Awards är ett steg i företagets stenhårda och strategiska satsning på musik. Under det senaste halvåret har Sony Ericsson lanserat tre Walkman-telefoner som blivit oerhört varmt välkomnade av såväl konsumenter som återförsäljare.

Vid Nordic Music Awards delar Sony Ericsson även ut Walkman-plektrum till besökarna. I samband med galan har Sony Ericsson, tillsammans med TeliaSonera, tagit fram kampanjerbjudandet “Mobile Music Box” som innebär att företagens gemensamma kunder kan tanka ner exklusivt material från artisterna som spelar på Nordic Music Awards.

På Nordic Music Awards uppträder bland andra Coldplay, Pharrell, Robbie Williams, Shakira, The Cardigans, Timbuktu och Kent.

Peter Bodor, Informationsansvarig, Sony Ericsson
Telefon: 070-248 43 72, e-post: peter.bodor@sonyericsson.com

Sony Ericsson Mobile Communications AB förser den globala kommunikationsmarknaden med innovativa och funktionsrika mobiltelefoner, tillbehör, PC-kort och M2M-lösningar. Företaget, som grundades år 2001 som ett joint venture mellan Ericsson och Sony, har sitt huvudkontor i London och ca 5 000 anställda över hela världen. Forsknings- och utvecklingsenheter finns i Europa, Japan, Kina och Amerika. Mer information finns på www.sonyericsson.com.