Nordic Sport AB

Nordic Sport intog prispallen

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2008 08:00 CEST

Vid OS i Beijing blev det verkligen full pott för Nordic Sport. 3 gulmedaljer, 2 silvermedaljer och en bronsmedalj har företaget än så länge kunnat räkna in inom spjut, och fler kan det bli.

- Visserligen är OS över, men vi har inte fått in all statistik än, säger Dennis Österberg, marknadschef, Nordic Sport AB. Det är troligt att fler medaljörer har använt sig av våra andra produkter än bara spjut.

Många var vi som satt fastklistrade framför TV-apparaterna i spänd förväntan och med stora förhoppningar om svenska framgångar under det gånga OS:et. Dessvärre uteblev väl de riktigt vassa vinsterna, men på något sätt kan vi kanske ändå få ta del av glädjen hos de vinnare som fick hjälp på traven genom att använda svenska produkter. Lite guldstänk till Sverige skadar väl inte så här i efterhand. Nordic Sports produkter kammade hem medaljer i spjuttävlingarna både i herr- och damklasserna, samt tiokamperna och sjukamperna.

- Det är faktiskt troligt att vi tagit fler medaljer under OS. Statistiken är inte klar för alla kastgrenar, men det verkar som att vi med våra produkter i kula, diskus och slägga också har fått medaljer, berättar Dennis Österberg. Oavsett hur många medaljer det blir i slutändan så tycker jag det är fantastiskt kul att idrottarna som använder våra produkter når så stora framgångar.

Det går bra för Nordic Sport

Att det går bra för företaget Nordic Sport, inte bara i OS-tävlingar utan även på andra arenor kan man förstå av den digra listan med arrangemang där deras produkter används i år. Junior VM i Polen, DN-galan, Finnkampen - ja, det finns gott om olika tävlingar där Nordic Sport står som leverantörer av idrottsprodukter av olika slag. Företaget har under det senaste året lanserat flertalet nya produkter och hoppas på så sätt ta sig in på än fler arenor och idrottsplatser. De flesta vet nog att Nordic Sport levererar idrottsprodukter av olika slag och mest känt av alla produkter är nog deras spjut. Vad de flesta kanske inte känner till är att Nordic Sport är den drivande aktören i världen när det gäller utveckling av friidrottsutrusning. Som ett resultat av detta lanserar de en hopfällbar stavhoppsställning på IDA-mässan i höst.

Nyheter på mässan

- IDA-mässan är kanske en något annorlunda arena, men en spännande sådan tycker Dennis Österberg att IDA-mässan är.

- Vi kommer att presentera flera produkter, bland dem en hel del nyheter, fortsätter Dennis Österberg. Vi har den nya stavhoppsställningen vi ska introducera. Sen har vi också en ny modell av våra extra slitstarka fotbollsmål. Många av de produkter företaget utvecklat på senare tid är produkter som är både miljö- och användarvänliga. Kommunerna får allt tuffare miljökrav och för företaget är det då naturligt att ta sin del av ansvaret och därför har de under de senaste åren utvecklat nya miljövänliga produkter. Bland exemplen finns EcoGoal som tillverkas helt av aluminium, ett material som är lätt att återanvända. Företaget har också i sortimentet en ny lösning för ishockeyrinkar, Lexan Margard, som ersätter det hårda plexiglaset och på sätt minskat antalet hjärnskakningar och axelskador markant.

Ser framemot många besökare

Jag ser verkligen framemot mässan, säger Dennis Österberg, och jag hoppas att både gamla och nya kunder hittar till vår monter. Det här är en spännande mässa och vi vill gärna ge våra kunder möjligheter att besöka den. Vi bjuder därför in våra kunder till mässan, den som vill komma skickar helt enkelt e-post till info@nordicsport.se så skickar vi en gratisbiljett i retur. Vi har ganska många att dela ut, men givetvis är det först till kvarn som gäller, avslutar Dennis Österberg. Och det känns väl som att om det hade gällt företaget självt hade de nog varit en av de som kommit först, precis som deras produkter gör på så många tävlingsarenor.

Av Annica Bray

Mer information och pressbilder:

Dennis Österberg, marknadschef, Nordic Sport AB, 0735-111 311,

dennis@nordicsport.se

Nordic Sport är en av världens ledande leverantörer av sportutrustning. Huvudkontoret ligger i Skellefteå och har filialer i Arvidsjaur och Åkersberga. Totalt har företaget ett tjugotal medarbetare.

www.nordicsport.com